Jump to content

Komkommer groeikracht minder, geen nieuwe bloemen

Caatjeh

Recommended Posts

Het valt me op dat mijn komkommers niet meer groeien. De marketmore schoot de lucht in, getopt maar er komen geen zijscheuten meer waarmee ik hem naar beneden kan leiden. Ook bij de twee andere twee komkommers white wonder en delikatess lijkt de groeikracht gestopt. Er hangen nog een paar komkommertjes, maar verder geen nieuwe bloemen meer. Komkommers wel altijd op tijd geoogst, niet te lang laten hangen. Onderste bladeren wel geel en verdorren. Ik dacht dat de oogst wel door kon gaan tot in september... Ik had ze in bakken van 40x40 gezet. En gevuld met mm-mix. Iemand een idee of dit normaal is, seizoen voorbij of zou de komkommer niet goed in zijn 'vel' zitten?

Kan een combinatie van beiden zijn ? Bij mij op het complex zijn er meerderen waar de komkommers al 'op' zijn. Verdorren , meeldauw, whatever. Bij mij komen er nog enkelen aan en dan is het ook wel over denk ik.

Vroeg seizoen, zal wel vroeg eindigen. Zo simpel denk ik dan. Zonder verdere bewijzen of ervaringen met komkommers trouwens.