Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vlekjes op de courgetteplanten


Juna

Aanbevolen berichten

Op 3 courgette planten zitten op de bladeren gelige vlekjes, ik heb in totaal vier planten, de vierde is gewoon mooi groen. Het is wel een andere soort, zou het daaraan liggen?

Ik kan er wel een foto van maken als dat nodig is.

 

Ik vroeg me dus af of die vlekjes slecht nieuws zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

Het zijn de eerste vier/vijf bladeren, nieuw dus zou ik zeggen.

 

Jorieke

Hmmm, het zou op zich wel eens zilver kunnen zijn. Ik zal morgen nog een keer goed kijken.

Maar 1 plant heeft het dus niet, en de andere drie wel. Die drie zijn 2 gewone groene courgettes en 1 gele. De plant zonder de vlekjes, daar komen ronde groene courgettes uit.

 

Ze zien er verder wel mooi uit, dus ik hoop dat het dan de zilveren vlekjes zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het precies zit weet ik niet, maar als de plant iets ouder is krijgen ze soms plots op de nieuwe bladeren inderdaad grijze zilvere vlekken.

Op alle nieuwe bladeren zit dit dan.

dit is niet schadelijk voor zover ik weet maar gekke is dat als je 2 dezelfde plantjes uit zaad hebt de een het niet heeft en de ander wel

en dan staan ze naast elkaar zelfde verzorging enzv., eerst dacht ik ook dat het een ziekte was maar er gebeurd verder niks geven gewoon vrucht, maar helemaal normaal vindt ik het ook niet omdat sommige het niet hebben.

ik zie het nu niet als ziekte maar meer afwijking, maar dit is pas mijn tweede jaar courgette en tot nu heb ik het nog niet bij mijn jonge planten,

maar zou dus kunnen dat ze nog te jong zijn en dat met ouder worden 1 of meer het heeft, zoals bij mij vorig jaar.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dat zou het toch wel kunnen zijn als ik het zo zie.

Ik zal morgen even een foto maken, maar ik denk dat het toch de zilveren vlekjes zijn en das mooi.

 

Dat zijn best mooie planten trouwens (die op de foto @ Hans) en ze zitten in een pot! Dat geeft me een mooi idee over hoe courgettes gaan in potten, in ieder geval voor een tijdje.

Ik wilde stiekem courgettes in de tuin van een vriend planten zonder het te zeggen. Ik zou ze dan best ver op kunnen kweken in grote potten ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update

Ik heb beter gekeken en het lijkt inderdaad erg op die zilveren vlekjes die gewoon horen, dus m`n zorgen zijn weg. De plantjes groeien ook gewoon vrolijk verder dus ik ga er vanuit dat het in orde is.

Ik ben wel even vergeten een foto te maken, maar misschien doe ik het strakjes nog even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...