Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pissebedden in appels


erwtje

Aanbevolen berichten

De lijmstroken zijn inmiddels besteld, de vruchten bevatten ook nog al wat wormen. Het betreft hier zo'n 40 jaar oude bomen die de laatste jaren wat verwaarloosd zijn. Ik kon de pissebedden op het fruit niet erg verklaren, maakt niet uit of de vruchten hoog of laag hangen ze zitten er gewoon in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet vanzelf dat er zo veel pissebedden in je bomen zouden zitten. Ik verwacht een beeld van vooral veel dichte kruinen met oud afgedragen ( misschien zelfs dood ? ) hout. Of/en veel schaduw; vocht.

Of de boomgaard ligt niet op de wind / zon.

Ergens moet de oorzaak liggen dat er zoveel vocht in je bomen zit / blijft zitten. Veel schorsmossen, mossen zelfs ?

 

Kortom een plaatje bij het praatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat durfde ik niet te vragen Appelvrouw, maar daar zat ik dus ook aan te denken. Pissebedden in bomen kán echter wel, maar dan is er toch echt sprake van een heel vochtig microklimaatje in je bomen.

Vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Hallo - oud item, maar toch.. Ook ik heb echt heel veel pissebedden in mijn appelboom, bij de stelen, en de helft van mijn appels wordt zo aangetast al 2 jaar achter elkaar. Boom staat in de wind en heeft geen oud hout. Echter, wél staat de boom(stam) tegen een liguster aan. Kan dit de oorzaak zijn?

 

Ligusterhaag e/o appelboom verplaatsen is geen optie, heeft iemand een preventieve tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...