Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ananaskers overwinteren


reina

Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later ...

2 van de drie planten hebben het overleefd in de vorstvrije kas. Die beginnnen nu al weer uit te lopen.

Ik heb ook nog een paar gezaaid, en daarvan zijn er 4 ontkiemd. En ik heb net de kleine variant gezaaid. beetje vroeg waarschijnlijk maar ik denk de lente tegemoet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Mijn eerste jaar met een gekocht plantje heeft zeker 150 vruchten opgebracht. Dus wil ik ze graag laten overwinteren.

VORSTVRIJ is zeer duidelijk door iemand reeds gemeld.

Maar hoeveel en wanneer juist snoeien kreeg nog geen duidelijk antwoord...

Iemand ??

Er wordt ook enkele keren gesproken van 'kleine' of 'grote' ananaskers. De mijne werd 115Cm en noemde als varieteit "coqueret de Perou". Is dat dan een grote of een kleine ?

een tip aan iedereen MAXIMALE zon. Want het 2de platje stond iets meer beschut en het werd niets.WIN20180830213553Pro67761536161893.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 planten van 4 jaar oud van de grote soort. In de herfst graaf ik ze uit en zet ze in een grote pot of emmer, daarbij worden ze teruggesnoeid tot 10 cm. Overwinteren doen ze in een tunnelkas samen met de dalia´s, half ingegraven en goed afgedekt. Dit laatste voorjaar duurde het wel erg lang voor ze weer uitliepen, het was half mei. Overigens viel de opbrengst ieder jaar tegen, per tak altijd weinig bessen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Vraag over Ananaskers, vorig jaar in de kas grote plant geworden met weinig vruchten. Ik las beter de plant buiten te planten, dit jaar vanwege verbouwing tuin, pas eind mei begin juni buiten geplant.

Dit jaar wederom grote plant die maar nieuwe uitlopers blijft geven, zoveel dat ik de helft weg heb moeten halen, de vruchten blijven nihil. Ik heb geen voeding gegeven ik lees graag tips, hoe deze plant te verzorgen (snoeien) dat er meer vruchten aankomen en minder bladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Beter planten in pot kweken zoals vijg zodat wordels niet woekeren en dus weinig bladgroei vertoont maar overvloedig veel vruchten voortbrengen. Plant kort terugsnoeien in de herfst of na lichte vorst.Indien kluit niet bevroren is schiet de plant in de lente teruguit en is sneller dan nieuw gekweekte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...