prettig gestoord Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Wij hebben bij ons nieuwe huis in Haaksbergen een grote tamme kastanjeboom staan. Daar wij deze geen van allen lekker vinden en hij ons redelijk in de weg staat mag deze gratis opgehaald worden mits je hem komt uitgraven! Hij is zeker 9 a 10 meter hoog, heeft prachtig gebloeid in Juli en hangt nu stampvol noten. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
thea Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Ben bang dat dat niet gaat,te hoog.En de wortels te breed,misschien wel onder het schuurtje? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Thea, het zal ook wel niet serieus bedoeld zijn als: ophalen om de boom een andere plek te geven Het is wél een leuke manier om gratis van een grote boom af te komen en voor een ander om aan leuk haardhout te komen. Mja, dan zou ik als ophaler van het hout wel de wortels laten zitten Quote
geedee Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Heb je de vergunning van de gemeente al?? Wat zonde om zo een boom te rooien........ Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Je moet je er idd prettig gestoord voor noemen Quote
geertlaurent Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Zou die op men aanhangwagen passen? Dan schup ik hem uit en leg ik hem daar even op om mee naar huis te rijden Tamme kastanjes zijn heerlijk in de soep! Jammer dat ie weg moet en enkel nog brandhout kan worden kan je hem niet houden voor de sierwaarde of er een boomhut in timmeren? Quote
Bit Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Of de tamme kastanjes elk jaar te koop aanbieden op ons forum ? 5 euro voor ongepelde tamme kastanjes de kilo ? Crème de marrons is echt een delicatesse hoor ! Quote
Kassiopei Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Ik vind het wel geweldig dat verplaatsen soms gebeurt bij monumentale bomen.Dat er dan kosten nog moeite worden gespaard om zo'n boom te behouden en een nieuwe plek te geven. Er komt ook een hele boel aan techniek bij kijken, hier een voorbeeld:http://bsi-bomenservice.nl/verplanten-monumentale-linde-voorschoten-3/ Ik denk niet dat dat hier bedoeld werd maar ja, kon het maar even, hè? Het is wel een mooi exemplaar. Quote
suus76 Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Of de tamme kastanjes elk jaar te koop aanbieden op ons forum ? 5 euro voor ongepelde tamme kastanjes de kilo ? Crème de marrons is echt een delicatesse hoor ! hahahaha ja, ik heb toevallig ook nog 30 ton liggen waar ik vanaf moet. Prachtige boom! Quote
prettig gestoord Geplaatst: 26 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2014 Gniffel, de boom zal echt niet te verplaatsen zijn. Maar hij staat dusdanig dicht tegen de bebouwing en door de wortels beschadigt deze dat hij dus wel echt weg zal moeten. Aldus de omgevingscheck die er tegenwoordig bestaat, is een vergunning niet nodig dus ik vermoed dat het een mooie tuinbank gaat worden en de rest de openhaard in gaat. Maar de discussie die erdoor ontstond hier was wel leuk om te lezen Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Bit Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Aha ! Werk aan de winkel dus Voor ongeveer een 400,- halen wij hem voor je om, en zagen de boom ter plekke in gewenste stukken. En jawel hoor, we stapelen het ook nog netjes op en voeren desgewenst de takken afOnze timmerman kan er ook nog een originele tuinbank van maken ter plekke ( niet bij de prijs inbegrepen, maar ik schat een 250,- extra ) Quote
geedee Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 De inmiddels gevallen kastanjes rapen ze dan na gedane arbeid voor ons op om op de MTFD op de bbq te poffen Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Goed idee, Geedee! Quote
prettig gestoord Geplaatst: 26 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2014 @bit we hebben een houthakker in de vriendenkring die hem voor ons omhaalt. Verder verwerken we alles zelf, hebben het juiste gereedschap wel in huis. Maar zoals het er nu uitziet gaat hij er al met een week of 3/4 onderuit dan zijn volgens mij de kastanjes nog niet rijp, maar mochten we toch wachten tot october/ november mogen ze opgehaald worden voor de moestuinforumdag Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Bit Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Ben ik inmiddels wél benieuwd waarom je dit topic aangemaakt had ..... Quote
geedee Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Je mag m bij mij achter in de tuin komen zetten, ook gratis. Die boom is ouder dan jouw opa **Geedee kan niet goed tegen plaatjes van bomen die omgehakt gaan worden** Quote
Bit Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 welnee Geedee. Die boom is ongeveer 10 jaar jonger dan jij bent ( nee, nee, niet gaan vloeken .... ik beweer niet dan jij oud bent !! ) Quote
geedee Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Is dendrochronoloog een vloekwoord dan? (die boom is echt wel ouder dan 8 jaar, hoor Bit) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.