Dorothy Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Mijn buurman heeft elk jaar geweldige bramen en dit jaar mag ik er stekken van nemen. Maar welke takken moet ik dan hebben om als stek te gebruiken? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Dorothy, Om een braam te stekken kan je het beste een gezonde sterke scheut van vorig jaar nemen , die minstens 30 cm lang is en veel goed ontwikkelde bladeren of bladknoppen heeft. 1. Van die scheut snijdt je bladknopstekken: een stukje stengel met een blad. 1a. Dit doe je door 1 cm boven een knop een schuine snee te maken om de knop en een stukje tak van 2-3 cm met een blad eraan af te snijden.2. Zet de stekken in een pot zodat de knop nog net boven de grond uitsteekt. Zet de pot met stekken in een vochtige omgeving.3. De stekken wortelen in zes tot acht weken.4. Hard ze af en plant ze eind herfst of voorjaar uit. Zet de stekken een jaar later op hun plaats van bestemming Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Dorothy, Weet je welk ras je buurman heeft staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorothy Posted August 18, 2010 Author Share Posted August 18, 2010 Ik zal het volgende week eens vragen. DVL bedankt voor je stukje, ik print het uit en ga de braam samen met de buurman proberen te stekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts