Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peren drogen


mw vogel

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, omdat ik een kist vol Klaps peren heb, wilde ik eens experimenteren met drogen. In een paar dagen tijd heb ik de perenpartjes op een bakblik steeds in de nawarmte van de oven gezet en iedere dag ook een uur op de droogstand bij 65 graden. Wat me opvalt is dat ze niet wel verschrompelen, heel erg zelfs, maar niet echt droog worden. Ik ben maar gestopt, want ik was bang dat ik niets meer over zou houden

Mijn vraag is nu: ligt het aan de soort peren dat het niet goed lukt? Ik heb die tutti frutti partjes in mijn hoofd en die zijn dubbel zo groot als wat ik nu over heb! heeft iemand nog tips? Ik heb niet de rijpste exemplaren genomen trouwens. Ze waren dus niet supersappig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam deze tegen en ga hem uitproberen; ik heb ook nog perenoogst te verwerken

 

Peren drogen: Geschikt zijn net rijpe vruchten. Niet schillen, slechts overlangs in vieren snijden, kroontje, steel en klokhuis verwijderen. Tijdens het drogen de partjes op hun zijkant leggen. Oven voorverwarmen op de laagste stand. Stoomklep in de ovendeur zetten. Voordrogen: ca. 2 uur, middelste richel. Regelmatig controleren: fruit waarop druppeltjes sap verschijnen, moet er alvast uit. Nadrogen: het fruit is droog als er geen sap meer uitkomt, ook niet als u erop drukt.

 

 

Ik denk dat 65 graden te warm is?? we gaan het zien ; wordt vervolgd

 

 

trouwens...deze is ook leuk:

 

PERENCHIPS:

 

Schil de peren en schaaf ze vervolgens met een kaasschaaf in de lengte in hele dunne plakken. Verwarm de oven voor op ongeveer 80 graden en laat de perenplakjes hierin 2-3 uur drogen tot ze mooi krokant zijn.

Als de perenplakjes zijn afgekoeld,zijn ze klaar om te serveren. Hiermee heeft u een lekker en verantwoord tussendoortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...