Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zelfpluktuin Aveschoot

Featured Replies

Geplaatst:

Hallotjes,

Sinds een maandje ga ik dus elke zondag naar de Zelfpluktuin Aveschoot te Lembeke,

lekker makkelijk en snel, woon in dezelfde straat.

Mijn eerste keer vond ik super leuk, en ben nu al 4 zondagen op rij er heen geweest.

Volgende week zondag, 28september2014, is het de laatste zondag om zelf te kunnen gaan plukken,

toch van dit seizoen, want volgend jaar zijn ze weer van de partij!

Eigenlijk had ik gisteren niets nodig,

maar het is daar zo fijn rond lopen, en toch heb k altijd wel wat mee;

Mijn oogst van gisteren;

Courgette, komkommer, vroegprei, snijboontjes, boterbonen, Framboosjes (beetje laat geweest, maar heb er toch nog een paar kunnen plukken )

Vergeten op de foto te zetten; Meloen en druiven (witte en blauwe - ook geluk gehad )

DSCN262033401411395145.JPG

Echt een aanrader om het eens te bezoeken.

Sindsdien is mijn liefde voor een eigen moestuintje alleen maar gegroeid.

https://www.facebook.com/Aveschootshoeve?fref=ts

Liefs

Geplaatst:

Vertel er eens wat meer over.... die zelfpluktuin, hoe werkt dat?

Ik zou zelfs wel eens willen komen kijken! Lembeke is maar een 20 km. van mij. Niet voor de groente (die teel ik zelf al) maar uit nieuwsgierigheid naar zo een initiatief.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

CSA principe maar dan met de boer die teelt en de "klant" die zelf mag plukken? Moet je dan een jaarsom betalen of betalen per pluksessie/gewicht?

Geplaatst:
Vertel er eens wat meer over.... die zelfpluktuin, hoe werkt dat?

Ik zou zelfs wel eens willen komen kijken! Lembeke is maar een 20 km. van mij. Niet voor de groente (die teel ik zelf al) maar uit nieuwsgierigheid naar zo een initiatief.

Hélaba Wino, ge zoudt gij naar dat schoon meisken gaan kijken hé sloeberken.

Van in Aalter is dat ook zo ver niet zoals ge goed weet.

Kunnen we samen gaan en ne goeie pot drinken na afloop.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

in Haren (groningen) opent binnenkort ook zo'n zelfpluktuin. De ondernemer (Gijs) teelt dan de groenten en kruiden, voor een vast bedrag per jaar mag je dan groente komen oogsten. Zie http://zelfoogsttuin.nl/. Leuk concept!

Geplaatst:
  • Auteur

Hallotjes,

Indd, dit was indertijd een koppel dat het initiatief nam om een bio-moestuin te beginnen, na een tijdje werd het zo groot dat ze, manier van spreken een winkel konden open doen,

op de een of ander manier zijn ze op het gedacht gekomen om er mensen uit te nodigen om zelf te plukken, zowel groenten, fruit als ook kruiden. Zo is het stilletjesaan bekender en bekender geworden.

Ondertussen doet Cindy, de dochter het samen met haar man en de kindjes.

U hoeft er niets voor te betalen, geen jaarlijks lidgeld of eenmalige kost/pluksessie. U betaald wat u oogst! (prijzen vallen best wel mee hoor)

U komt aan, u word verwelkomt met een woordje uitleg, en u kan een wandelingetje gaan maken door de gezellige moestuin,

plastieke bakjes, blauwe groentenbakjes, bolkarren en mandjes zijn er ter beschikking om je oogst in te dragen, ook kan u een schaartje en/of mesje

lenen, hier moet u gewoon even je paspoort voor afgeven.

Tijdens het seizoen zijn ze (bijna) elke zondag (14u - 17u) open, en in het (school) verlof extra op woensdag.

Wino en Willy, zelf ben ik er regelmatig te vinden zeker zolang mijn eerste probeersels nog niet uitgekomen zijn

Nog vragen? , stel ze gerust

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.