Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten.

jootje

Aanbevolen berichten

Mijn tomaten vonden het niet gezellig meer binnen. Gele blaadjes, beetje treurig enz. Ik denk dat de aarde een beetje schraal werd, geen voeding meer enzo. Vorige week 4 tomatenplanten in de grond gezet buiten, even kijken hoe dat ging, ach..gut...nou zijn ze nog zieliger. maar staan nog wel rechtop. Dus afwachten. Vandaag de rest in grotere potten met nieuwe grond gedaan, en tegen een beschutte muur buiten gezet. Daar mogen ze ( als ze niet doodvriezen;-) blijven tot ze na half mei de grond in mogen. Nu zit ik ook na te denken over die hangzakken die je op kan hangen ( ruimtebesparend) en waar de tomaten op de kop in groeien. Iemand daar ervaring mee? Ik had er vorig jaar 1 voor een vriendin gekocht, en daar ging het heel goed op een zeer heet dakterras. Vooral dat ruimtebesparend bevalt me wel, ik weet nu al niet meer waar ik alles kwijt moet. Ik weet in ieder geval wel dat ik echt niet alles wat ik gekocht had kan zaaien, gewoon geen ruimte. Maar goed, dat word het volgende seizoen dan maar. Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaatjes moeten wel veel zon/licht/warmte hebben en elke dag een klein scheutje water, bemeste tuinaarde( geen potgrond ) doet wonderen om zoiets op te kweken, dat ze geel zijn is... of teveel water of verkeerde grond en weinig licht, hier doen ze het prima nu na deze zonnige dagen.

Een tomatenplant..op de cherrie na heeft wel ruimte nodig hoor, want het is een behoorlijke grote plant.

Doe er wat mee!

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...