Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Hoi allemaalIk ben samen met mijn man naar de bouwmarkt geweest om een tuin box te kopen. Deze wou ik graag hebben zodat ik mijn tuingereedschap erin op kan bergen. Nu zag ik op het tuincomplex dat ze in die box een stukje aan de zijkant eruit hadden gezaagd.Nu vraag ik me af hoe en mat wat voor een zaag ik dit het beste kan doen.Dit is de box. https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/blokhutten-tuinopslag/opbergboxen/keter-opbergbox-hollywood/5283412 heeft iemand toevallig ook zo'n box. Quote
Connie Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Hoi Jessica, waarom zou je er een stukje uitzagen dan?Als het niet verplicht is zou ik er niet in gaan zagen als ik jou was . Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Omdat me tuin gereedschap er niet in past anders. Dat stukje wat eruit gaat daar steken de stelen dan van de schep en hark uit. Quote
RobO Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 decoupeerzaagje gebruiken lijkt me Quote
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ik laat het me schoonvader doen want die kan dat netjes. maar ik wil het wel netjes dus daarom dit topic Hoe het netjes kan. Want op de tuin staat ook zo'n bak met ook een stukje eruit. Alleen die begint te scheuren. En dat vind ik zonde van een nieuwe bak. Quote
RobO Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 tsja, alleen een gat gaat wel scheuren denk ikhet zou mooi zijn als je om het gat een u profielrand kunt maken die de klappen opvangt: bijvoorbeeld met een paar stukken glasvezelmat zoiets Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Persoonlijk zou ik er gaten in ponsen. Mooie ronde gaten, een per steel die er door moet komen, dat scheurt bijna nooit uit. Heb er dan ook het nodige gereedschap voor.Als ge een vierkant of recht hoekig gat maakt dan moet ge eerst een gat van 10mm boren op elke hoek, dan pas de kanten van het gat er uit zagen zodanig dat iedere hoek een stuk van een rond gat is, dat scheurt ook niet uit. Ziet misschien niet zo netjes maar is veel duurzamer. Een wipzaagje (découpeerzaag) heeft meestal een zaagblad van 7mm zodoende kunt ge perfect in een 10mm gat beginnen en een stuk ronding in de hoek laten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Hoi aalterse-willy.Maar een steel van een schep past niet Door een ronde gat. Wat wel kan is een halve cirkel uitzagen met een decoupeerzaag beginnend van de rand van de box. of is dit niet stevig genoeg. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Begin alstublieft NOOIT aan de bovenkant van die bak te zagen, onder het deksel bedoel ik dan. Maak dan een rechthoekig gat zoals ik al beschreef en uw bak zal veel steviger blijven.Wat noemt gij een schep???? Is dat zo een kolenschop zoals ze op de stoomtreinen gebruikten? een schop heft hier een gewone gebogen steel zonder handvat. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Hoi aalterse-willy Deze schep handvat bedoel ik moet wel Door de gat passen.https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/tuingereedschap/tuinhandgereedschap/graaf-en-woelgereedschap/scheppen/central-park-spade/5217299 De rest van het gereedschap is met rechte steel. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Maak dan een rechthoekig gat, groot genoeg voor alle stelen samen en waar uw schepsteel met handvat ook door kan.Opletten voor de rondingen in de hoeken, een hoek welke op een deel van een cirkel eindigt scheurt niet door. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ik neem me tablet mee naar me schoonvader en de tuin box ook en dan hoop ik dat het goed gaat komen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Laat hem nooit de randen door zagen. Zeker 8 à 10 cm onder de rand beginnen met een gat te maken. Dit voor de latere stevigheid van uw bak. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Aalterse-willyDat ga ik zeker doorgeven. Ik denk dat het een rechthoekje wordt want zoveel gereedschap stelen hoeven er ook niet in. En hoe kleiner Hoe steviger de box blijft. Quote
Norman Geplaatst: 5 oktober 2014 Geplaatst: 5 oktober 2014 Ik zou met een gatenzaag 3 of 4 gaten naast elkaar maken zodat je schepsteel er ook door kan.Zonder echte hoeken is de kans op scheuren in een later stadium groot. Dat voorkom je door de ronde gaten. En met een gatenzaag en rustig boren is het voor iedereen te doen. Quote Met hartelijke groet, Norman
Gast Geplaatst: 5 oktober 2014 Geplaatst: 5 oktober 2014 Hoi me schoonvader heeft er een gat uitgezaagd, ik ben benieuwd hoe die het gaat houden, ga de box morgen in elkaar bouwen.wordt leuk bouwen en er geen verstand van hebben. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.