maggy Geplaatst: 2 oktober 2014 Geplaatst: 2 oktober 2014 ik heb van een kennis een meloen of watermeloen gekregen het groeide bij haar (daar maar ergens) zij heeft ze niet geplant kunnen jullie mij zeggen welke soort dit is en of ze eetbaar is ik heb ze nog nooit gezien ik was er juist nog even naar gaan kijken en ruiken en ze ruikt precies naar een komkommer als ik een lepel neem en de pitten eruithaal zoals bij een meloen is er bijna geen sap in ? echt voor mij een raadsel Quote
bassie76 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Lijkt mij geen meloen of watermeloen, maar een vijgenbladpompoen of courge de siam (Cucurbita ficifolia). Of zit ik ernaast? Quote
maggy Geplaatst: 3 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2014 Het zou kunnen ik heb deze nog nooit gezien en eigelijk ziet het er niet lekker uit vezelachtig en droog Quote
thea Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Vijgenblad pompoen speciaal voor pompoen jam te maken.Erg lekker met sinasappels Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
bassie76 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Een foto van de bladeren zou helpen bij de determinatie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.