Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Lijkt me eigenlijk wel leuk Jet maar ik zie er tegen op dat stuk alleen te rijden.

Geplaatst:

Gezellig Angela. Er willen vast nog wel meer mensen mee. Vanaf Tilburg is het zonder files 3,5 uur rijden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hoi,

Worden er nog worstjes gemaakt dit weekend?

Ik heb totaal geen ervaring maar lijkt mij super leuk om een keer te doen met name droge worst.

Als wij ze nu maken zijn ze dan klaar en eetbaar rond kerst?

Groetjes Nasuada

Geplaatst:

Jazeker, we gaan zaterdagmiddag aan de slag. Met zijn 3-tjes, dus er kan best nog iemand bij Had je zelf een (of meerdere) recepten op het oog?

Ik heb wel een boek met een boel recepten, maar dan weet je van te voren niet welke kruiden je mee moet nemen. Ik heb natuurlijk ook wel van alles in huis, maar je zou maar net dat ene ingrediënt nodig hebben...

Ik heb trouwens wel verse yoghurt dit weekend, dat kan je toevoegen om de zuurgraad van een te-drogen-worst goed te krijgen.

De meeste worsten moeten 2 tot 6 weken drogen/hangen.

Geplaatst:

Leuk, dan kom ik graag!

Hoe laat?

Ik heb nog geen idee maar dat komt goed ik ga gelijk googlen.

Groetjes

Geplaatst:
Ik zou best graag met een groep mensen in een weekend of week een kruidenspiraal of key hole garden willen maken in mijn tuin ( welke van de twee heb ik nog niet besloten het gaat wel een grote worden).

Ik heb slaapplekken voor 6 personen...

hoi mij lijkt het ook leuk om de kruiden spiraal te maken. en als het van af Tilburg 3 1/2 uur is. Dan is dat van af denhaag 4 1/2 uur. dat is zekker te doen. Maar dan blijf ik wel een nachtje over. Ik wil je wel helpen. En Angela je kan mee in de auto. als het in de Franse richting is.

Geplaatst:

Oh dat zou wel leuk zijn, moeten we alleen even kijken waar we af zouden moeten spreken.

Geplaatst:

Goed zo meiden leuk!

Ik denk Simke dat -als het mogenlijk is- het het beste is twee nachten hier te slapen..dan hebben we in ieder geval 1 hele volle dag om aan het spiraal/key-hole te werken. En kunnen we verder hopelijk genieten van kampvuur/wandeling naar de Jardinadetuin/enz.

Ik stel voor van vrijdag tot zondag..en dan ergens in maart?

Geplaatst:

ik ben helemaal voor. Je kan met mij veel goede kanten uit. deze scout houd wel van vuurtje en een goede reden om de Limburgs klei die niet van mijn bergschoenen af te krijgen is om te ruilen voor Franse klei. hopen dat deze minder stinkt. Brengt de guur weer in balans.

Geplaatst:

gezellig dat er nog meer worstenmakers komen

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

spannend, ben benieuwd wat het uiteindelijk gat worden en wat het resultaat is.

Ik ga verse knoflookworstjes maken en een doge worst-recept van jorieke.

Heb er zin aan! Tot morgen!

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

Heel leuk initiatief zeg!

Geplaatst:

Ik vond het vandaag echt super gezellig.

Al hadden wij ons wel een beetje verkeken op de tijd.

Maar liefst 6 uur zijn wij bezig geweest. Maar het resultaat mag er zijn dankzij de wijze raad van de gastvrouw.... Jorieke.

image13651416694529.jpgimage67291416694525.jpgimage84891416694517.jpg

Geplaatst:

Geweldig de worsten zien er heerlijk uit ik kan ze bijna ruiken. .mm

Geplaatst:

leuke uitvinding de worsten droog lijn.

Geplaatst:
  • Auteur

Geweldig, superjammer dat ik het nu pas mee krijg. Had helaas toch niet kunnen komen zat in drente. Maar zo had ik mijn topic idd bedoeld. Zal wel reuze leuk geweest zijn. Ohhhh volgende x als die er komt ben ik graag van de partij..

Geplaatst:

Ooooh, wat een leuk initiatief! Zelluf doen is notabene het onderschrift (of hoe dat ook mag heten) van m'n eigen blog. Dus ik ben hier helemaal voor in

Ik zou bv wel eens willen wecken... nog nooit gedaan en ik heb ook geen weckketel (maar wel een geweldig boek van Alys Fowler met recepten en tips en hoe je zelf een soort van ketel kan maken).

Geplaatst:

ik ben ook nog helemaal niet thuis in het wecken maar ik hoor er zoveel leuke verhalen over dat ik er toch wel eens kennis mee wil maken. Dus als er een weckdag komt, doe ik ook graag mee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic