Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broeikas en / of tunnelkas


Augurkje

Aanbevolen berichten

Ik ben er nog niet uit of ik een broeikas of een tunnelkas wil kopen.

ik heb er verschillende bekeken en wil er eigenlijk meer over weten.

Ik heb verschillende site's gevonden maar een belgische site intersell is best aantrekkelijk (heeft ze namelijk alletwee) maar weet niet of iemand mij een tunnel of broeikas aanbeveelt

het is voor kleinere plantjes (aardbeien en kruiden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vele topics over op dit forum. Zoek eens met "kas" rechtsboven Daar staan vele ervaringen en voor en nadelen genoemd van allerlei vormen kasjes.

 

Mijn ervaringen met folietunnel vind je hier: https://www.moestuinforum.nl/goedkoop-tunnelkas-2x4-t16295.html Die zijn voor 1, hooguit 2 jaar. Er bestaan ook veel betere, maar die zijn ook veel duurder. Zoals kwekers of tuincentra ze gebruiken.

 

De "serre" op de site die je noemt, wordt in Nederland "kas" genoemd. Specifieker Polycarbonaat kas of kunststof kas.

Mijn ervaringen met een van die soort vind je hier: https://www.moestuinforum.nl/polycarbonaat-serre-grape-t16097.html Voor zover ik het kan beoordelen, zijn er zowel in prijs als in kwaliteit ook hierin verschillen tussen fabrikanten.

 

Een derde optie is een glazen kas. Ook daar veel keuze en kwaliteiten.

 

En als je zelf echt handig bent en technisch zou je zelf bouwen kunnen overwegen met folie, pc of glas..... Dan kun je echt iets goeds hebben voor een redelijke prijs. Ik ben zo handig niet, maar op het forum zijn er ook professionele doe-het-zelvers.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,n broeikas is natuurlijk wat duurder dan een tunnel. Omdat ik een beginner ben wil ik er nog niet te veel geld aan besteden. Maar zal eens rondkijken naar de voors en tegens. bedankt voor de tip. Die broeikassen lijken me kwalitatiever wel weer beter te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...