Natasja Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Hallo iedereen, Ik ben Natasja en woon in Almere-Buiten.Ik wil al heel lang een tuintje, maar Frank (mijn man) wilde het eigenlijk niet. Ik heb toen besloten ons toch op de wachtlijst te zetten en het gewoon een jaartje te proberen. Sinds vorig jaar augustus hebben wij een tuintje op een complex in Almere-Buiten. De tuin is 120m2 groot en toen we hem kregen stond hij vol met onkruid. Zo kregen we de tuin: Frank aan het werk gezet Voorin aardbeien geplaatst, achter frambozen. We hebben ook een "hek" geplaatst, pallets rechtop gezet. We kwamen tijdens het spitten en plantten heeeel veel glas tegen in de grond. Dit had de vorige tuinder gedaan tegen de mollen . Ik ga even in een nieuw topic hier wat vragen over stellen, want ik vind dit nogal griezelig. Ik heb al gezocht maar nog niets gevonden over glas in de aarde, wel over puin. Er staat geen huisje of kas en dat vind ik prima. Wel willen we een klein terrasje maken van de stenen die achterin staan, zodat we na hard werken even kunnen zitten De grond is kledder natte klei, dus gisteren zakte ik lekker weg tijdens het planten van de uitjes. Quote Groetjes van Natasja uit Almere-Buiten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Welkom hier! Ik zou toch goed uitkijken met dat glas Wat zegt de organisatie van het complex ervan? (Ikzelf zou dit niet accepteren, maar ik heb het geluk dat ik een eigen tuin heb en niet afhankelijk ben van andermans erfenis). Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pieter16 Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Welkom Natasja, en dat glas komt me erg bekend voor helaas Quote Regenwormen graven gangen, en veel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Welkom! Erg vreemd, glas in de grond stoppen tegen mollen. Je hebt altijd een boel regels op een volkstuin, maar daar hadden ze vast geen regel voor opgesteld Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijke Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Arme Frank: geen zin in een tuin en vervolgens aan het spitten gezet Maar hij heeft wel eer van zijn werk.Succes met jullie tuin...en natuurlijk WELKOM Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Haha goed gezien Natasja, laat de man het werk maar doen Jammer van dat glas ja, moet je nog is extra voorzichtig zijn bij het aanplanten. Hopelijk zit het niet te diep en kan je het eruit 'harken'. Terrasje om te genieten lijkt me ook een goed idee, je kan in de paletwand/hek ook sla planten dat lukt aardig in zo'n dingen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Welkom Natasja! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Natasja Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 februari 2015 Welkom hier! Ik zou toch goed uitkijken met dat glas Wat zegt de organisatie van het complex ervan? (Ikzelf zou dit niet accepteren, maar ik heb het geluk dat ik een eigen tuin heb en niet afhankelijk ben van andermans erfenis). Ik hoef maar 3 van de 5 tuindiensten te draaien dit jaar, omdat ik al zoveel extra werk heb op de tuin Ik tuinier in ieder geval voorlopig alleen maar met handschoenen aan, veel te gevaarlijk! Quote Groetjes van Natasja uit Almere-Buiten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Natasja Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 februari 2015 Haha goed gezien Natasja, laat de man het werk maar doen Jammer van dat glas ja, moet je nog is extra voorzichtig zijn bij het aanplanten. Hopelijk zit het niet te diep en kan je het eruit 'harken'. Terrasje om te genieten lijkt me ook een goed idee, je kan in de paletwand/hek ook sla planten dat lukt aardig in zo'n dingen Wat een leuk idee om in die wand iets te planten, ik ga eens ideetjes daarvoor opdoen. En vanaf mijn "terras" kan ik natuurlijk ook goed in de gaten houden of Frank zijn werk wel goed doet Quote Groetjes van Natasja uit Almere-Buiten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 14 februari 2015 Share Geplaatst: 14 februari 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IvarK Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Welkom Natasja, Wat vervelend van de glas, goed spitten en uitkijken dus maar. Eigenlijk wel jammer dat je nu verplicht met handschoenen moet werken want persoonlijk krijg ik er juist een goed gevoel van als ik na gedane arbeid in de tuin ook echt vieze handen heb. Ik werk dagelijks in een kantooromgeving en juist het vieze handen proces maakt tuinieren voor mij zo fijn. En oh ja mijn ervaring met poldergrond/klei is na één jaar super positief! Groeten uit Lelystad, Ivar Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nathanya Geplaatst: 17 februari 2015 Share Geplaatst: 17 februari 2015 Hoi Natasja, Ik zie inderdaad dat jijook vlak tegen de bomen aanzit, zoals wij vorig jaar. Zal binnenkort eens foto's plaatsen van ons nieuwe plekje, waar hopelijk de erwtjes ed niet in de bodem wegrotten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.