Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Amerikaanse aalbes ervaringen


bart646

Aanbevolen berichten

Zou het kunnen dat het de minder gangbare botanische naam is voor Ribes aureum?

 

Ik vermoed dat en over R. aureum is veel meer info te vinden.

Zie bijvoorbeeld hier: https://sheffields.com/seeds-for-sale/Ribes/aureum///////5079//Golden-Currant,-Buffalo-Currant,-Clove-Currant,-Missouri-Currant

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zaad nu in de koelkast staan om te stratificeren. Zakje mee-gekocht bij Tuinkabouter.

Is goed geschikt voor de bostuin. Kans dat de vogels dan uiteindelijk vooral de bessen opeten en daarom is zaailing niet zo heel erg.

Als je ze teelt voor oogst zal ras er zeker toe doen. Kijk eens op Amerikaanse sites, daar is zijn oorsprong en worden ongetwijfeld cultivars gehouden voor beste oogst.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het worden heesters van +/- 2 meter hoog. Ze hebben lange rechte takken die gemakkelijk uitwaaieren. Er is weinig zijhout. Ribes aureum word gebruikt om Ribes rubrum en nigrum als boompje te veredelen (onderstam). De smaak van de vruchten ken ik niet. http://www.vruchtboom.nl heeft twee cultivars in de collectie.

 

Ik zie R. aureum als een sierheester. Maar vanwege de slappe habitus is het meer iets voor landschapsbeplantingen dan de kleine siertuin. Ribes sanguineum is een mooi alternatief met roze of witte bloemen. ''King edward'' heeft violetrode bloemen in lange pluimen.

 

Edit; en papier is geduldig, laatste foto van de bessen (oorspronkelijke post) betreft een kinderhand. De vruchten zijn de helft kleiner als die van R. nigrum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...