Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vleesetende planten in vijveraarde?


Trapping_Daniel

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik ben deze week mijzelf een beetje gaan verdiepen in vleesetende plantjes. Maar ik krijg heel verschillende antwoorden op een

vraag over welke bodemsamenstelling het best is voor mijn volgende plantjes:

-Sarracenia Fiona

-Sarracenia Stevensii

-Sarracenia Purpurea Venosa

-Dionaea

 

Ik lees veel over turf met perliet en veenmos... echter werd mij dat afgeraden door een meneer van de tuincentrum en hij adviseerde mij vijveraarde.

Dit zou minder snel verzuren. Ook zou ik het niet hoeven mengen met perliet of zand.

 

Wie kan mij hier hun ervaring mee delen? Wat is het beste samenstelling voor mijn plantjes.

Ik weet dat ik geen kraanwater moet geven en de reden daarvan, Ik vang gewoon regen op om mijn plantjes in te zetten.

 

Bij voorbaat dank!

 

Daniel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over vijvergrond vond ik dit (van: http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/vijver/aanleg-en-onderhoud/vijvergrond-en-grind/florentus-vijvergrond-20-l-305217.aspx)

Droge stof: 20%

Organische stof: 10%

pH (water) zone: 5.5-7.0

Elektrische geleidbaarheid: 400 us/cm

Meststof NPK 6-7-8: 1,5 kg/m3

 

Vijvergrond bevat zware delen (klei), waardoor het minder vermengt met het water, zodat het water niet troebel wordt.

Volgens mij voor vleesetende planten niet zuur genoeg, en bemest.

Als het simpel moet: Met gewone tuinturf (als enige ingrediënt niet ideaal, want slaat dan enigszins dicht) ben je beter af.

 

Dit al gelezen: http://www.hungryplants.nl/boggardennl.htm ?

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier heb ik wat aan. Dankjewel Henkg!

Ik word er gelijk blij van. Ik heb hier nu 3 zakken leggen van 4,95 per stuk die ik mooi weer terug ga brengen.

Ik had ook ergens gelezen dat je beter turfstrooisel kon gebruiken (zonder dat het bemest is uiteraard ) dan gewone turf... Klopt dat?

 

Zal ik het sphagnum gewoon met de turfstrooisel vermengen of zal ik dat er bovenop leggen zodat ik daar mijn plantjes tussen kan instoppen?

Ik moet ook nog even op zoek naar waar ik aan perliet kan komen

 

Ik heb hieronder ook een foto toegevoegd geloof ik. Op deze foto zie je hoe ze er nu nog bij staan.

 

IMAG440269401424419253.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...