spike Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 (aangepast) Aardbeien in ( bato) bakken Borsolino had zijn eigen recept voor het maken van substraat Probleem waar koop je het?Witveen en zwartveen tegenwoordig schakelen de professionals bijna allemaal over op kokos!!deze moet goed gebufferd zijn zodat alle kalium weg is zie: aardbeinet.nl dus je kunt misschien niet zo maar elke soort kokos nemen? Welke en waar koop je het? 24 februari 2015 aangepast door Gast Quote
balkontuinder Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Ik ben ook benieuwd! Heb wel ook dit topic gevonden waar best wat informatie in staat: https://www.moestuinforum.nl/grond-in-bakken-voor-aardbeienplanten-t7028.html Quote
Jorg Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Witveen en zwartveen worden ook wel turfstrooisel en turf genoemd (verkrijgbaar in elk tuincentrum). De kokospotgrond (zwelblokken) haalde ik in het verleden bij de action. Daar is het een tijdje slecht verkrijgbaar geweest dus toen heb ik via de lokale growshop een aantal van die blokken gekocht. Quote
normanmichiels Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Wat is er mis met gewone potgrond? Quote
gerritr1955 Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Belgische potgrond ken ik niet zo , maar volgens mij is er met potgrond niets mis .In de moestuin staan ze toch ook gewoon in de aarde.Af en toe de nodige en juiste meststof erbij, dan moet het toch goed gaan. Quote Hortus est amicus meus.
normanmichiels Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 "Belgische" potgrond bestaat voor een groot deel uit spagnum, wat deels verteerde veenbeplanting is, in wezen dus zuur. Afhankelijk van de soort potgrond wordt de zuurtegraag aangepast: 5,5 voor rhododendron en neutraal voor de gewone planten. Daarbovenop wordt de grond ook altijd bemest. Met deze wetenschap in het achterhoofd zou dit toch goede grond moeten zijn voor aarbeien. Quote
spike Geplaatst: 24 februari 2015 Auteur Geplaatst: 24 februari 2015 (aangepast) Grond zou de bakken dicht slibben. zie aardbei -project ( bato bakken) ( van borsolino) Daar om gaat hij voor substraat 25 februari 2015 aangepast door Gast Quote
gerritr1955 Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Gewoon ouderwetse aardbeien teelt in de grond.Lekker vertroetelen op een bedje stro.De aardbeitjes zullen je er dankbaar voor zijn. Quote Hortus est amicus meus.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.