Posted February 28, 201510 yr Hallo, Ik ben al een poosje op zoek naar Lima bonen ,soort Sieva, dit is een zogenaamde butterbean, een witte limaboon die behoorlijk de hoogte in gaat. Ik kan ze echter nergens kopen ( het zaad) maar wel heb ik een winkel gevonden waar deze soort gewoon als droogboon in een pak van 500 gram verkocht wordt. Kan ik deze bonen ook gewoon gebruiken om te zaaien? Zo nee, weet iemand een adres waar ik Lima bonen zaad kan kopen, of heeft iemand misschien wat te ruil?
February 28, 201510 yr Suus, lijkt me geen probleem. Probeer de zoekfunctie ff. We hebben het er vorig jaar op dit forum over gehad.
March 1, 201510 yr Author Ik kon niet echt iets vinden met de zoekfunctie, ik zal nog eens een poging wagen.
March 1, 201510 yr Heb het zelf al is geprobeerd met droogbonen & dat gaat inderdaad Maar 500gr bis wel gigantisch veel natuurlijk (kan je de overschot gewoon opeten )
March 2, 201510 yr Author De rest eten we inderdaad gewoon op! Bedankt, ik ga vandaag eens op zoektocht