widdy Geplaatst: 11 maart 2015 Share Geplaatst: 11 maart 2015 Beginnersproblemen. Ik heb vorige woensdag tomaten, aubergine en paprika gezaaid in kokostabletten. Omdat ik momenteel nog weinig plaats heb (kan nog niet in de nieuwe woning met tuin) dacht ik hier mee te beginnen en die tabletten leken een mooie oplossing. Alleen... er komt niets uit. Nog wat wachten of toch maar een zakje potgrond halen en opnieuw beginnen? Zaden waren nieuw gekocht in de Aveve, dus ik vermoed niet dat het aan de zaadjes ligt. Heb de potjes in een oud aquarium met deksel op de vensterbank staan, boven een chauffage die lichtjes aanstaat (het is er een 20 graden in de kamer, maar duidelijk warmer aan het raam).(De AH potjes zijn pas dit weekend gezaaid, daar maak ik me nog niet druk in) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
benonderkoffer Geplaatst: 11 maart 2015 Share Geplaatst: 11 maart 2015 Denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben.Geef zowiezo een drupje water, zullen zeker waarderen.Met dit zonnige weer komt het daarna zekers op. Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
grassprietje Geplaatst: 11 maart 2015 Share Geplaatst: 11 maart 2015 Inderdaad nog even geduld....het is nog vroeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
widdy Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 11 maart 2015 Bedankt! Ik kijk het dan nog even aan. Denk dat dat mijn grootste probleem gaat zijn: geduld Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
grassprietje Geplaatst: 19 maart 2015 Share Geplaatst: 19 maart 2015 En hoe staat het er nu voor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
widdy Geplaatst: 19 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 maart 2015 Geduld bleek inderdaad een goede deugd De mini trostomaten en aubergine beginnen te komen.Noir de crimee tomaten staan er mooi bij.Paprika is sinds vanmorgen komen piepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
benonderkoffer Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 gelukkig, zo zie je maar, voor volgende keren, Geduld is een schone zaak Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Mijn ervaring met deze dingetjes is dat het zeer duur is en niet goed werkt, maar ja, elk zijn meug.Het ontkiemen ging redelijk maar dan ging het niet meer vooruit. Hoop dat het bij u beter gaat en dat de fout aan mij lag. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 21 maart 2015 Share Geplaatst: 21 maart 2015 Geduld en de juiste hoeveelheden water en warmte misschien handig.om in de toekomst de datum van zaaien te noteren en de kiemt uur die op het pakje staat dan ga je minder ongerust zijn vermoed ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.