Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Harde sla i.p.v. zachte


Aanbevolen berichten

Een aantal weken terug heb ik slaplantjes gekocht bij het tuincentrum. Dit zijn inmiddels al kleine kropjes geworden, maar de bladeren zijn erg stug/hard i.p.v. zacht.

Heeft dit met de sla soort te maken? Of met teveel zonlicht? Of is het wat anders?

En kan ik gewoon blaadjes eraf knippen en gebruiken. Groeit de sla dan nog wel verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja er zijn zo veel slasoorten dat hierop zonder ras of foto eigenlijk niet echt antwoord te geven is denk ik. Heb je het kaartje toevallig bewaard of kun je hier een foto posten?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het verschil met zelf kweken en watersla uit de supermarkt.

 

Zelfgekweekte planten zijn steviger en smaakvoller, omdat ze meer tijd krijgen, echt zonlicht (ipv lamplicht), echte regen, temperatuur verschillen etc.

 

Kassla is zachter

 

En als je steeds de buitenste bladeren gebruikt, kan je behoorlijk lang doen met een krop sla. Mocht je in 1x de sla willen gebruiken: afsnijden en in de grond laten zitten, Daarna krijg je nogmaals een krop sla teruggegroeid. Soms lukt dit zelfs 2x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...