Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgetteplanten klein laten blijven?


Aanbevolen berichten

ik heb gisteren bij de albertheijn zo'n jutte zak gekocht waarin je groentes kunt kweken.

de zaden zaten er al bij, de zak is +/- 30 bij 50 cm en er gaat 50 liter grond in. de zaden waren: paprika, courgette, biet en rucola.

nu vroeg ik me af of als je de zak in 4 delen verdeeld die paprika en courgette wel genoeg ruimte krijgen.

is het mogelijk om een paprika of courgetteplant klein te kweken of te toppen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou kiezen: óf de courgette in het midden, óf de paprika. Als je voor de courgette kiest, zet dan aan drie kanten een stevige stok tegen de stengel zodat de plant omhoog gaat groeien. De paprika blijft kleiner dus is ruimtetechnisch beter, alleen hebben die denk ik meer behoefte aan warmte dan bietjes en rucola. En dan daarrond bietjes zaaien (op zon afstand van elkaar dat ze allemaal mooi uit kunnen groeien) en dan daar overheen breedwerpig de rucola. Heb zoiets zelf overigens nog nooit gedaan hoor maar als dit mijn puzzel was zou ik hem proberen zo op te lossen

 

Vraag me overigens wel af wat de bedoeling is van dit pakket. Zou je dat allemaal kwijt moeten kunnen in die zak? Die paprika en courgette tegelijk gaat sowieso al niet lukken. En die hebben beiden ook te lang nodig om de biet en rucola als voor- of nateelt te kunnen doen. Raar.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...