Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spinazie plantjes: kiemblaadjes verdorren


joelletje28

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn spinazieplantjes beginnen al een klein beetje op spinazie te lijken, alleen de kiemblaadjes verdorren een beetje. Ik heb ze in potgrond staan omdat ik nog niet wist welke grond ik het beste kon gebruiken. Ze staan in een potje in mijn sere. Niet in de zon maar dus wel met veel licht. Kunnen ze beter naar buiten? Of is het beter om ze hier te laten staan? Maar hoe kan het dan dat die kiemblaadjes slap worden? Kan iemand mij hierbij helpen?

 

 

142926387948851601429263935.jpg

142926395199611171429263986.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi plantjes worden het al..

 

Het verlies van de kiembladeren is normaal, geen probleem. De spinazie kan je afharden en naar buiten doen. Afharden is een paar dagen overdag buiten zetten, en 's avonds weer binnen. Na een paar dagen blijven ze voorgoed buiten. Spinazie kan wel lagere temp verdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fieuw... Gelukkig is het niet erg dat de kiemblaadjes wat minder worden

Als ik ze in de tuin plant, moet ik dan Eem gat graven en dat vullen met potgrond gemengd met zand, en daar de plantjes in doen? Of kan het gewoon in het zand van de tuin? En maakt het uit of er veel zon op staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze een potgrond boost geven ja, maar als je ze buiten zou zaaien dan zou het ook gewoon in de grond geweest zijn toch? Dus dat maakt eigenlijk niet zo veel uit hoor. Wel vreemd dat je in moestuin boeken (3 van de 3 hier thuis) terugvind dat je spinazie niet mag voorzaaien omdat je ze niet kan verspenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou daar dan niet teveel naar luisteren. Ik ga vooral uit van mijn eigen ervaring en zaai spinazie altijd binnen voor om ze daarna te planten in de serre en heb zeer goede opbrengsten.

 

Gewoon die spinazie in de grond steken net tot aan de kiemblaadjes. Komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...