bookashaka Geplaatst: 20 april 2015 Share Geplaatst: 20 april 2015 Hallo, Ik heb even op het forum rond gezocht maar niet echt een gelijkaardig probleem gevonden.We hebben enkele jaren geleden een jonge notenboom geplant. Alles ging goed, tot we onlangs een klein gaatje ontdekte +- 30cm boven de grond in de stam van de boom.We hebben het gaatje 'proper' gemaakt en het dichtgesmeerd met wondmiddel. Enkele dagen erna was er een nieuw gaatje niet ver van het eerste, en toen ik het eerste terug lospeuterde (was niet tegoei dicht) kwam er vocht uit. Ik vermoed dus dat dit niet zo goed is.Ik denk een soort houtworm? Kan iemand me helpen hiermee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mathias Geplaatst: 20 april 2015 Share Geplaatst: 20 april 2015 Foto's maken veel duidelijk, kun je eventueel er een foto van maken? Quote Plaagbestrijding met en door de natuur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bookashaka Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 21 april 2015 Hieronder even een foto'tje.Het bruine wat je ziet is het wondheelmiddel dat niet werkte. Gisteren heb ik ook even met een takje gekeken hoe diep het gaatje is, en het gaat zeker 10cm omhoog.. Dus er zit wel degelijk een beestje in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bookashaka Geplaatst: 24 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 24 april 2015 Iemand enig idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JonasVR Geplaatst: 4 november 2022 Share Geplaatst: 4 november 2022 Op 24-4-2015 om 10:18, bookashaka zei: Iemand enig idee? Beste Bookashaka, wij hebben eenzelfde probleem, hoe heeft u het probleem destijds aangepakt? heeft de boom het overleefd? Alvast dank voor uw reactie. Groet, Jonas Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 4 november 2022 Share Geplaatst: 4 november 2022 Microsoft Word - ConsultancyverslagStammengaatjesDef1107.doc (wur.nl) Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.