jas Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Sinds een dag of twee zag ik dat het blad van mijn beginnende zonnebloemen wat is aangetast. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb geen beestjes gezien.. Het zit op 2 van de 4 plantjes. Ik heb ze toch maar gewoon in de volle grond gezet net.Ik heb ook niet het idee dat ze te felle zon gehad hebben.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lola Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Misschien schade van de koude nacht een paar dagen geleden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 heb je die binnen opgekweekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jessiem Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hé, je staat dubbel (bij 'groente' en hier) Ik kopieer even Ik denk dat ze water nodig hebben.. De grond ziet er tamelijk droog uit.Mijn zonnebloemen (iets groter) staan altijd vochtig, binnen op de vensterbank wel. Toen ik ze even wat verwaarloosd had, begonnen de bladeren eruit te zien zoals jouw blad links onderaan. Na een plensbui waren ze weer hersteld. Water geven langs onderkant tot de aarde bovenaan ook vochtig is. Misschien nog een iets grotere (of diepere) pot? Weet niet welke zonnebloem je precies hebt, maar de wortels kunnen best wel lang worden.Die van mij moet ook dringend verpot worden en staat in een wegwerp koffiebeker, de wortels komen er al wat uitgekropen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Dit lijkt mij eerder een mix van te veel water en zonnebrand.Te veel water tast de wortels aan waardoor de plantjes gevoeliger zijn voor zonnebrand.Heb je de planten afgehard voor je ze buiten hebt gezet? Als ze te weinig water heeft gaan de blaadjes slap hangen en dat is het geval niet. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jas Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 Ik denk dat ik ze niet geleidelijk genoeg heb afgehard dan.. En precies toen het buiten iets kouder was. Maar nu staan ze in de volle grond en ze doen het nog dus ik denk dat het wel goed komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Zonnebloemen kunnen redelijk veel hebben, denk dus ook dat het wel goed komt. Vorig jaar heb ik redelijk grote planten nog verplaatst omdat ze veel te dicht op elkaar stonden, ze hebben verschillende dagen zeer slecht gestaan en ik dacht ze kwijt te zijn, bijna allemaal zijn ze nog goed gekomen. De dagen na verplaatsing heb ik wel elke dag water gegeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 idd, kan zeker tegen stootje. Het leuke is eenmaal je er in de tuin gezet hebt, ze elk jaar terugkomen op die plaatsen (uit zaad). Momenteel zie ik de kiemplantjes terug opkomen, zo hoef ik er geen meer te zaaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts