Bart8765 Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Hallo, de komkommers kunnen alweer bijna naar buiten. Raden jullie aan om de eerste knoppen in een komkommerplant te verwijderen of zal dit geen invloed hebben op de opbrengst? Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 ik pluis alle bladoksels uit tot ongeveer de 7 of 8ste om de groeikracht in de plant te houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditore2011 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Begrijp ik het goed dat je dus moet dieven net als tomaat? En is dat ook dan met aubergine en courgette? Heb namelijk gehoord/gelezen dat je de eerste 3 a 4 bloemknoppen moet verwijderen voor een betere opbrengst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Ik hou het hier even in de gaten, zit met dezelfde vraag nl.heb het idee dat ook ik er knoppen in heb zitten en naar mijn idee misschien iets te vroeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Zou ze dan eruit halen en je plant eerst nog wat blad laten vormen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart8765 Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Bedankt, heb de eerste paar knoppen verwijdert. Ik vraag me ook af hoeveel ondersteuning de komkommerplant moet hebben om de vruchten te kunnen dragen, is het afdoende de plant met touw aan een stok te verbinden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Mijn ervaring leert dat een komkommerplant hoe dan ook goed produceert. Ik zou minstens de helft van de bloemetjes lekker laten zitten. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Hangt ervan af, maar de meeste tuinboeken raden aan om toch de eerste bloemknoppen te verwijderen hoor. Zelf ook al ervaren dat plant dan groeischeut krijgt. Maar als je een zeer krachtig groeiend gewas hebt kun je het misschien proberen om niets te verwijderen.. Zie ook:http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/komkommers-telen-betekent-ook-vruchten-dunnen-tuinkrantcom/Enhttp://www.tuinieren.nl/a/moestuin/komkommer-kweken Ik gebruik een stuk afsluitingsdraad om ze te geleiden. Zoietszo kunnen ze ook horizontaal wat uitgroeien.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roxa Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Dit is een interessante vraag ! Mijn zoontje heeft komkommerplantjes mee naar huis gekregen van school en wij zijn nog compleet leek op dit vlak.Als ik het goed begrijp moeten de onderste vruchtjes/bolletjes dus uitgeknepen worden. Moeten de plantjes ook getopt worden of is het niet erg als je dat niet doet? Hoe doe je dat dan ? Onze grootste plant heeft intussen na de twee kleine blaadjes onderaan 6 andere bladeren. Bloemetjes zie ik nog niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts