serafijn Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Hallo, Ik kweek groenten en nu was ik naar grond aan het zoeken waar ze uiteindelijk in komen te staan. Nu zag ik een biologische moestuingrond waar voor 3 maanden voedsel inzit. Ik ben totaal nieuw met dit dus daarom had ik wat vraagjes. Er zit voor 3 maanden voedsel in, betekend dit dat je helemaal niet extra bij hoeft te voeren? Of is het misschien verstandig om bijv. extra nog wat korrels(of dergelijks) erbij te doen? En als na 3 maanden de voedsel uit de grond op is, wat dan? Moet je dan de grond weggooien of kun je in dezelfde grond eigen voedsel toevoegen? S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 welkom voeding voor 3 maanden beteknt dat je bij moet mesten, bijvoorbeeld gedoogde koemest, best begin je daar al en een week of 6-7 mee omdat het even duurt voordat het gaat werken (het moet eerst een beetje verteren)als je grote eters plant red je het niet (tomaat, komkommer, aardappel, mais) cactussen kunnen er wel heul lang mee toe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
serafijn Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 En kun je de grond dan ook nog gebruiken als de voeding uit de grond op is? En bedoel je door daar alvast mee te beginnen, de mest nu ook al in de kweekbakjes er extra bij te doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Die grond kan je prima blijven gebruiken! Ik heb zelf vandaag bij het oppotten van wat tomaten, alvast wat mestkorrels er doorheen gedaan. Met het idee dat het bodemleven in een pot niet zo rijk is en het ietsje langer duurt voor de mestkorrels werken. Al lees ik wel bij beschrijvingen (van biologische mestkorrels, dus geen kunstmest), dat je de korrels na het aanbrengen, in moet wateren om de korrels meteen te activeren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
serafijn Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 Ja dat heb ik ook gelezen. Ik weet niet of het voor alle mestkorrels geld maar die van Pokon wel.Direct na het aanbrengen inwateren. Dan lossen de korrels langzaam op waardoor de stof vrij komt. Ik was aan het kijken naar koemestkorrels maar kwam erachter dat je die enkel in 10 of 25 liter verpakkingen kan kopen. Aangezien ik binnen teel en dus niet zo heel erg veel potten heb (6) leek me dat erg veel omdat je er niet zoveel van nodig hebt. Toevallig een suggestie wat op koemestkorrels lijkt maar dan in kleinere verpakkingen te koop is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugarlevi Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Bij de action, hebben ze verpakkingen van één kilo, en van 5 kilo. Wel op basis van kippenmest, maar zelfde principe, schijnt iets sneller te werken. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts