Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

we hebben 3 kruid-pioenen vol met knoppen, ik weet dat je ze bij voorkeur heel vroeg op de dag moet plukken maar de vraag is hoe je weet welke knoppen rijp genoeg zijn; is dat te zien?

een medetuinder vertelde me dat de profs er zachtjes in knijpen en dan kunnen voelen of je ze kunt plukken, maar wat zouden ze dan moeten voelen?

Geplaatst:

De knop moet al best wat kleur te zien geven. Die knoppen komen dan in de vaas goed uit. De best harde 'schalen' rondom de knop moeten dus al duidelijk schuiven. Meestal haal ik er ook de eventuele 2e , 3e, 4e knoppen die er in de top-oksels ook nog te zien zijn er uit, dat scheelt ook. Heel soms dat er wel 2 kunnen blijven zitten aan 1 steel, maar eigenlijk bijna altijd maar 1

Bloemenvoedsel in het vaaswater doen helpt ook wel.

Geplaatst:

dank

vond net op een amerikaanse site over peony's dat als je er in knijpt het gevoel moet hebben van een marshmallow...gaan we proberen straks

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...