tomvm Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 hallo, ik heb nu voor de eerste keer peterselie gezaaid in een zaaikist die in de serre staatalles is nu uitgedund tot ongeveer 5 cm kan ik deze plantjes nu laten groeien in die zaaikist en in de serre en dan na verloop van tijd oogsten? de zaaikist is ongeveer 7cm hoog of moet ik deze plantjes nog uitplanten in volle grond (en best dan buiten of mag in de serre ook) alvast bedankt mvg,tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 hoewel peterselie beter kiemt in een kasje groeit de plant hier beter buiten, steviger blad en ik vind persoonlijk ook meer smaakwij hebben altijd de platte peterselie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ja, beter buiten in de volle grond zetten. Dan worden het mooie grote sterke planten waar je lekker veel van kunt oogsten. En als je ze laat staan dan heb je kans dat je het volgend jaar er weer van kunt oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvm Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 kan ik de plantjes dan nog uitplanten als ze net iets groter zijn geworden in de zaaikist?of gaan ze dan kapot gaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 ja hoor, wel voorzichtig met een kluitje zodat de wortels niet teveel beschadigen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts