RatboneBo Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Hey moestuinforum, Eerste keer tomaat voor mij, in pot en enkele in volle grond. Ben te laat begonnen maar is gewoon eens proberen want heb me nog nooit echt verdiept in die tomatenplanten. Vroeger eens gedaan maar lelijk mislukt door één of andere typische tomatenziekte. Dan heb ik het maar enkele jaren opzij laten liggen wegens gebrek aan serre. Nu, de plantjes zijn nog erg klein, maar ik vroeg me af of ik die nu al moet dieven? Dus de opgelichte scheut (zie onder) weg halen? Zijn de Black Cherry en Golden Pearl F1. Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen161 Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Dat opgelichte gedeelte absoluut niet weghalen! Dit is het groeipunt van de tomaat, de hoofdstam dus. Deze tomaat op de foto heeft nog geen dieven. Lees deze pagina eens door, hier zal je heel veel aan hebben: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/tomaat/tomaten-teeltzorgen/ De dieven zullen dus ontstaan in de oksels tussen de hoofdstam en de bladeren, bijvoorbeeld op het punt waar de pijl naar wijst in onderstaande foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Deze vraag is al eens eerder gesteld (en beantwoord). Niet één keer, maar vele tientallen keren.Rechtsboven zie je een zoekfunctie ("Dat zouden meer mensen moeten doen ..."). Typ daar eens in: tomaten dieven Dan vind je heel veel, o.a. een link naar: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/tomaat/tomaten-teeltzorgen/ En nee, dat is geen dief, maar het groeipunt waar nieuwe bladeren en bloemstengels uit gaan groeien. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Een dief zit echt in de oksel zelf, dus precies in het midden van de twee stengels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 en daar zitten ook de bloemen dus kijk ff goed... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts