Cees Tabak Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 ha die ho, vandaag, een dag of vier na het toppen, geconstateerd dat alle bloemen er uit zijn. Verdord. Er zijn geen nieuwe en ik zie ook geen gezette boontjes. Gaat dit nog goedkomen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? ze staan nog wel fier rechtop, maar daar is alles mee gezegd Groet, Cees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 weet je zeker dat er geen boonbeginnetjes zijn?heb het nog nooit megemaakt, heb je ze soms van de wortel getrokken?heeft er een beestje aan gezeten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Ik heb het het ook nog nooit meegemaakt, maar het is wel realiteit De (slag)regen kan het ook niet zijn, het buurveldje even verderop heeft nergens last van. Verd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 joh, ik voel met je mee, écht De vruchtbeginsels blijven lang klein, het lijkt wel of het niets wordt?ik zou het nog een weekje aanzien en dan toch maar aan de nateelt beginnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Dank je wel Robo We zien het even aan. Maar is het nu niet erg laat voor nateelt, nu het (hopelijk) snel warmer gaat worden? gr Cees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 met nateelt bedoel ik iets anders, wij zaaien nu boerenkool, winterprei, andijvie, straks groenlof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 Ah zo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thamar Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Ik heb dit jaar voor het eerst tuinbonen gezet ... moet je deze toppen?? Groetjes Kelly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 wij toppen ze als ze minstens 60 cm hoog zijn en zwarte luis krijgender toppen eten we op, even wokken met een spekje oid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Ik top ze altijd, ook als ze geen luis hebben. Als ze op lengte zijn en genoeg bloemen hebben gaan de toppen eraf. Dan hoeft de plant geen energie meer te steken in de lengtegroei - waardoor toch vaak de luis verschijnt en meestal geen goeie bonen meer -, maar alle voeding gaat dan naar de bonen die er al aan zitten. we zien het even aanLaat je nog weten hoe het met de jouwe gaat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 @huubvg Onderaan (eerdere bloei dus) zijn toch nog enkele boontjes te zien. Heb de hoop nog niet helemaal opgegeven dus, al blijft het raar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts