Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

P104037685481433338964.JPGP104038199171433338965.JPGP104038240091433338967.JPGP104038318561433338969.JPG

Ik heb enkele weken geleden Kervel gezaaid. Nu vallen er planten weg. Verleden jaar was dat ook al het geval en toen is er niets van de Kervel gekomen. Het lijkt op een bodembeschimmel, die de wortel aantast, of op afsterven van de plantjes door een virusaantasting. Ik heb de foto's toegevoegd om een duidelijker beeld te geven.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Leo.

Geplaatst:

Ik heb niet een twee drie een oplossing Leo, maar ik wil dit topic graag volgen. Bijzonder, omdat je dille zo te zien prima groeit.

Edit: op groennet lees ik dit:

Kervel heeft weinig last van ziektes.

In koele, natte zomers kunnen schimmelziektes optreden zoals valse meeldauw en bladvlekken ziekte. In openlucht kan jonge kervel aangetast worden door de zwarte bonenluis. Onder glas kan de teelt soms worden aangetast door de groene bladluis.

Ik zaai zelf altijd in de herfst omdat lente teelt bij mij ook nooit goed gaat, maar meer in de trant van zaad dat niet opkomt..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik denk toch een grondschimmeltje

zoiets: linkje

dus: verse potgrond gebruiken, warm opkweken, weerstand verhogen, blad droog houden etc.

Geplaatst:
  • Auteur

P1040392-Medium63021434044752.JPGGisteren heb ik weer een foto gemaakt en opnieuw gezaaid.

Waarschijnlijk toch een bodemschimmel. Wanneer het alleen maar van de stres zou zijn, dan zou een plant zich toch kunnen herstellen.

Vreterij aan de wortels kan ik ook niet vinden.

Geplaatst:

Ik had ook kervel gezaaid paar maand terug, was mooi opgekomen, was bijna oogstbaar en dan volledig bruin geworden, de dille (op 10 cm ernaast) doet het gelukkig nog voortreffelijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.