Nls Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Dag iedereen, Voor het eerst heb ik een tuinserre gekocht. Ik vind dat een tuinserre meteen meer beleving aan je moestuin geeft!Aangezien ik nog een 'groentje' ben in het kweken van serregroenten heb ik een vraagje. Aan 1 bepaalde soort tomatenplant groeien er 2 hoofdstammen. Is dit normaal of heb ik de dief te ver laten komen? Overigens groeien er wel bloemetjes aan, aan beide stammen.Kan iemand mij raad geven?? Op de 1ste foto heb ik een serieuze dief weggehaald, al was ik aan het twijfelen of het ook niet een 2e hoofdstam was. Voor de rest denk ik wel dat ik al aardige planten heb! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Lijkt me een soortje die zich sowieso in 2 splitst, gewoon laten doorgroeien, wel aan te raden alletwee de hoofdstengels ondersteunen. Zie op eerste foto wel een dief die eruit mag (2 eigenlijk). Het probleem is als je later dieft, je grotere wonden creëert wat dan weer het risico op schimmels (botrytis etc) verhoogt. Best geen 'stompjes' laten staan. Planten zien er voor de rest inderdaad goed uit, ze staan wat dicht dus zorg dat je het gewas onder controle houdt en regelmatig dieft. Zeker als het wat vochtiger weer wordt zou ik wat blad verwijderen voor beter luchtcirculatie en om dus risico op schimmels te beperken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts