Guest Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 HoiIk was net op de tuin en heb snijbiet rode biet en wat knoflook meegenomen omdat ik ruimte nodig heb in de tuin.Maar ik zal niet weten wat ik er vanavond van kan maken als eten.Wie heeft een idee. ook kan ik nog wat kruiden uit de tuin halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Misschien is dit iets, ziet er wel heel leuk en lekker uit http://detuinoptafel.com/spaghetti-met-rode-bieten-en-snijbiet/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Jenneke lijkt me een lekker recept.nu heb ik een aantal dingen niet in huis zoals sjalot zou ik dit kunnen vervangen met een stukje ui.en de kruiden kan ik uit de tuin halen van wat ik zelf heb. dat ga ik maken straks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Snijbiet soep.Soepen, Voorgerecht, 4 personen,Ingrediënten1 ui gesnipperd2 tenen knoflook, gesnipperd2 el olijfolie2 el rijstmeel1 groentebouillonblokje damhert500 g snijbiet in reepjes, ribben verwijderd6 radijs jullienepeterselie, grof gehakt200 ml creme fraicheBereidenVerhit de olie in een ruime soeppan. Fruit daarin de ui en de knoflook glazig. Doe er de rijstmeel bij en voeg 500 ml water met het groentebouillonblokje. Als het water kookt de snijbiet toevoegen en gaar koken. Dan de soep pureren met een staafmixer.Creme fraiche erdoor roeren, de peterselie en de radijs er boven strooien. En in plaats van de radijs ga ik er plakjes rode biet op serveren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts