Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

snijwond extra beschermen tomaat

koenpoging

Recommended Posts

Dag iedereen,

ik heb bij een van mijn tomaten een grote dief moeten verwijderen met als gevolg dat er een naar verhouding grote snijwond is aan de hoofdstengel. Nu lees ik dat hoe groter de snijwond hoe meer kans op schimmelinfectie en gezien ik doodsbenauwd ben de planten te verliezen aan de gevreesde phytophthora is men vraag of een middeltje bestaat de wonde wat te beschermen?

Ik vond op het eerste zicht niet direct een topic hierover (misschien verkeerde zoekwoorden gebruikt), maar kan me iemand wat raad geven?

Dank !

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Staan ze in de kas? In dat geval is het zaak om de kas zo droog mogelijk te houden. Dus ramen en deuren open en alleen gieten op of in de grond ( met ingegraven potjes). Tomaten zijn sterke planten, dus dam groeit de wond wel dicht. Buiten is het hopen op droog weer...

Dank Sokrates!! Ze staan in een serre constructie, dat was een van m'n eerste lessen dat ik had geleerd nadat ik m'n tomaten volledig aan de plaag zag verloren gaan verleden jaar!

groeten!

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje