Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Groene bessen in aardappelplant

Recommended Posts

dat zijn de zaden, kun je beter weghalen omdat ze later voor opslag kunnen zorgen als ze tenminste kiemkrachtig zijn en omdat er ziekte in kan blijven leven in de grond

Edited by Guest

Of er al dan niet bessen door je aardappels gevormd worden , en ook de hoeveelheid er van , is nogal rasafhankelijk . Het kan weleens leuk zijn om met de zaden te experimenteren .

Dit jaar heb ik in enkele van mijn francelines ook wat besjes zitten en ga eens kijken of er kiemkrachtig zaad uit voort komt . De francelines staan naast andere rassen zoals nicola, annabel en amandine die ook gebloeid hebben dus wie weet of die ook nog invloed hebben gehad. Volgend jaar wil ik de zaden , puur als experiment , eens gaan zaaien maar de kans dat je weer een lekkere aardappel terug krijgt is erg klein.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Als ik even mag antwoorden (anders corrigeer je me maar RobO ) aardappelopslag is de groei van ongewenste aardappelplantjes voortkomend uit in de grond achtergebleven aardappeltjes van de oogst van het afgelopen jaar . Wat in dit geval door RobO wordt bedoelt is de groei van aardappelplantjes die uit het zaad van aardappels kunnen ontstaan. Voor een goede wisselteelt in je tuin is zoiets zeer ongewenst.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --