Murphys Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Help, de raapstelen schieten door. Kan ik de groente nog eten ? Ik had gelezen dat raapstelen eigenlijk het jonge loof is van koolrapen en die vind ik ook lekker. Kan een uitgeschoten raapsteel nog wel een knol gaan vormen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanL Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Raapstelen is eigenlijk een vroeg voorjaars gewas,en in het najaar kan je het zaaien. Ik zeg altijd het is met spinazie een 15 graden teelt. Als het warmer word schiet het zo door. Je kan er nog wel wat fris blad van snijden ,en klaarmaken,en verder zullen er wel knolletjes onder komen ,maar of die te eten zijn weet ik niet,ze worden gauw voos ,en wormen stekkig. Gr JohanL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Na doorschieten komen er geen knolletjes meer onder. Na het zaad maken gaat een plant (over het algemeen) dood. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 @ Jorieke, kun je de restanten van zo'n plant dan gewoon onder spitten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Ja, of de zaadjes vangen zodat je volgend jaar gratis raapstelen hebt Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Ik heb nog wel een half zakje over van dit jaar, tsjonge, wat doet dat spul het goed.Maar vooruit, eerst zaadjes vangen, dan spitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murphys Posted May 25, 2011 Author Share Posted May 25, 2011 Goed idee Jorieke,Zaadjes oogsten en volgend er sneller bij zijn. remco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts