*Robin* Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Hoi, ik heb een vraagje. mijn komkommerplant is nu bijna een meter hoog en ik wilde hem vastmaken aan het gaas en toen brak het topje af.... Kan ik nu mijn plant weggooien of zal hij een nieuw topje maken en verder groeien? Ik heb steeds de bloemen en zijtakjes afgebroken tot aan het topje want vanaf een meter wilde ik hem opzij leiden langs het gaas en alleen bovenin de bloemen laten zitten. ik heb hier en daar gelezen dat je plant daar sterker door wordt. pfff ik baal hier echt van! Quote
jasmin Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Hopen op een diefje... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansm Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 jammer maar ik denk echt wel dat er nog een zijscheutje ontstaat waar hij dan weer lekker mee verder groeid.duurt vast even maar gaat vast weer goedkomen. Quote Players only love you when they're playing.
Borsalino Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Komt dik in orde hoor. Het systeem dat je gebruikt dat laat op een hoogte van 2 meter of de hoogte van eventueel een serre 2 zijscheuten naar omlaag hangen, waar in de oksels de komkommers aankomen. Dus ergens zat je bijna juist, laat nu gewoon 2 zijscheuten (of 1 als de plaats er niet voor is) links en rechts verder goeien. Zijn deze leegeoogst ze wegsnoeien en 2 nieuwe zijscheuten laten gaan op de plaats van de vorige. Quote
bonnie f Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Komt dik in orde hoor. Het systeem dat je gebruikt dat laat op een hoogte van 2 meter of de hoogte van eventueel een serre 2 zijscheuten naar omlaag hangen, waar in de oksels de komkommers aankomen. Dus ergens zat je bijna juist, laat nu gewoon 2 zijscheuten (of 1 als de plaats er niet voor is) links en rechts verder goeien. Zijn deze leegeoogst ze wegsnoeien en 2 nieuwe zijscheuten laten gaan op de plaats van de vorige.OOOO help, AAAArch, ik heb nog veel te leren...... Kan je het niet voor me uit tekenen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Borsalino Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Bonnie is simpel hoor. Je leid je plant omhoog, ik draai hem rond een touw, vast gemaakt in de grond.Tot op een hoogte van 1 meter haal je alle vruchten en zijscheuten weg.Dan laat je 1 vrucht staan, de volgende weg de volgende laten staan enz...., de zijscheuten weg.Als hij op een hoogte is van 2 meter of het dak bijna van je serre, dan top je de plant en laat je 2 zijscheuten over een draad naar beneden hangen.De zijscheuten blijf je weg halen, vruchten laat ik allemaal hangen.Zijn de hangende zijscheuten op, dan snoei je die weg en laat je nieuwe naar beneden groeien enz..... Quote
hansm Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Maar het hoeft niet hoor Bonnie, je kunt je komkommer ook gewoon wild laten groeien,opbrengst is dan vrijwel zelfde, het is niet te vergelijken met bv de tomaat waar pluizen eigenlijk ''moet"" kokommerdoet wild net zogoed, al is de methode hierboven wel netjes en meer gecontroleerd ruimte besparend enzv het is niet noodzakelijk het is een mogelijkheid. Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ja, wat Hans zegt werkt goed! Doen mijn tante en oom ook altijd, en die hebben altijd denk tientallen komkommers, weet niet hoeveel planten , is iets van 6m² denk waarop ze dat doen met komkommers. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
*Robin* Geplaatst: 26 mei 2011 Auteur Geplaatst: 26 mei 2011 Wauw gelijk een leuke leerzame topic over komkommer ik heb maar een balkon van 7.30 tot mn beschikking en langs het balkon van de bovenburen laten groeien is geen optie. Daarom gaat hij tot een meter en dan opzij dan loopt hij netjes langs de railing. maarja eerst maar eens kijken of hij de groei weer oppakt. Ik ben hoopvol! Bedankt voor alle tips. Ik heb er echt wat aan! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.