Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Half roze bloemkool ??


Moestuiniertje

Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

 

Als nieuweling in deze wereld heb ik nog een aantal vragen..

Sinds dit jaar een vierkante meter moestuin aangeschaft en nog een paar extra bakken, een paar gewassen al geoogst en goed gelukt maar een paar nog niet.

De bloemkool die ik heb, van de intratuin, is deels paars. Dit is het geval bij degene die doorgeschoten zijn omdat het bedekken niet goed is gegaan. Is dit een ziekte of hoort dit bij een ras? Verder bij twee bloemkolen waar het bedekken wel goed ging heb ik vandaag oorwormen aangetroffen op de bloemkool..

Zijn deze dalijk nog te eten of kan ik ze beter wegdoen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roos is eens teken dat ze hoogdringend geoogst moeten worden. Gaat anders in bloem komen.

Een oorworm die over je kool loopt is als een vlieg die is op de sla gaat zitten... dat is de natuur en kan geen kwaad. Anders is het als je radijs vol maden zit natuurlijk. Als er geen koolvlieg larven zich in de koolgeboord hebben is dat allemaal nog perfect eetbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...