timpel_800 Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Beste,Ik ben nieuw hier op het forum en wil gelijk een vraag stellen.Ik kook graag met basilicum, en nu we een tuin hebben, heb ik dus ook basilicum plantjes staan.Echter, de plant wordt zwaar aangevreten door iets. Ik zie wel de uitwerpselen, maar geen rupsjes of wat dan ook (met de loep de plant bekeken). Eerder toen ik in Australië woonde vond ik groene rupsjes die precies dezelfde kleur als de basilicum hadden, maar die zie ik nu niet. Iemand tips? De plant staat buiten. Ik heb ook een plantje naar binnen gehaald, die ziet er net zo uit. Er zijn zover ik weet geen slakken. Het enige wat ik zie zijn miniscule poepbruine beestjes maar die zijn net zo groot als de uitwerpselen. Alvast bedankt voor evt. antwoorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 welkom zullen wel slakken zijn, of rupsen, gewoon ff kijken als het donker is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haidabeach Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 Uitwerpselen doen me vermoeden dat het om een rups gaat, bij het linkse blad is er ook een gat in het midden, begint een slak niet steeds aan een zijkant? Gewoon de andere zelf plukken en 's avonds wat slakken zoeken of overdag wat rupsen en ze weggooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enjoy! Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Er worden grote stukken weggegeten bij jou zeg. Uitwerpselen lijken idd wel van iets rupsigs. Bij mij zijn het steeds kleine rondjes uit het blad veroorzaakt door miniscule spinnetjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts