Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

recept capucijnererwt gevraagd?

joke81

Aanbevolen berichten

Ha Bart, jij hebt een variant op falafel genomen.

Hier mijn recept, ipv kikkererwten gebruik je dan de capucijners

Ingrediënten:

600 g gekookte capucijners

2 eieren

1 kleine ui, gesnipperd

1 flinke hand fijngesneden peterselie

2 el sesamzaad

2 tenen knoflook, geperst

2 tl gemalen komijn

3 tl gemalen koriander

1 tl chilipoeder

100 g bloem

frituurolie

Bereiden:

Pureer de capucijners in de keukenmachine met de eieren, ui, peterselie en sesamzaad. Breng op smaak met de knoflook, komijn, koriander, chilipoeder en flink wat zout. Neem telkens een klein lepeltje van het mengsel, leg het in de bloem en rol er daarna een balletje van ter grootte van een walnoot. Laat de balletjes minstens 2 uur in de koelkast rusten. Verhit de olie in de frituurpan tot 175 °C. Frituur de balletjes in porties van 4-5 goudbruin in ca. 3 min. Laat ze uitlekken op keukenpapier. Lekker met knoflooksaus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het over de kruiden??

We draaien er verse bladpeterselie, verse koriander en verse bosui doorheen, naast de gedroogde kruiden zoals komijn enzo...

Die bosjes worden gemengd met de geweekte kikkererwten door de molen gedraaid. Met een handmolen wordt de struktuur beter dan met een elektrisch apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, bij mij wordt het in principe nooit zo oud, ha, ha... veel te snel alweer afgeknipt. Maar ik heb op balkon in een pot gezaaid... die staan zacht wuivend in de wind te bloeien... ook leuk... eigenlijk al bloeien voordat er bladproductie op gang was gekomen...

Vervolgens in de tuin heel veel rijtjes gezaaid... en nou afwachten. Ik heb zin in handenvol... en dan Harira maken (Marokkaanse soep), ook lekker zonder Ramadan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...