Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groene rups op tomaten en spaanse peper


Aanbevolen berichten

Beste mede-moestuiniers

 

Ik zit met een bang hart.. Ik kom net terug thuis na een week en ik zie dat mijn peperplanten gaatjes hebben in hun bladeren.. Daarna dus opzoek gegaan naar de dader en heb groene rupsen gevonden (erg klein, ze zijn mss een halve cm groot en moeilijk te vinden). Daarna naar mijn tomaten gekeken en die hebben er ook last van. Ik dacht eerst ze met de hand te verwijderen maar aangezien ik ze heel erg moeilijk vind en ik 30+ planten heb, denk ik dat een bestrijdingsmiddel misschien beter is?

 

Kent iemand deze rups? En wat raden jullie me aan?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

2v8g287.jpg

2lmpd1t.jpg

245kd50.jpg

35kralh.jpg

11lpq2f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel van een of andere nachtvlinder zijn. Hier vind ik meestal groene rupsen van Turkse mot. Normaalgezien kan je ook zwarte stipjes (uitwerpselen) vinden op de bladeren. Dat en de gaten in de bladeren zijn een teken dat er rupsen actief zijn. Deze haal ik eraf door eens goed te schudden met de plant. Ze vallen dan op de grond en je kan ze oprapen, de kippen zijn er dol op. Die van jou zijn echter kleiner en dus moeilijker te zien.

 

Chemische bestrijdingsmiddelen heb ik helaas geen ervaring mee (biologische teelt) eventueel hier eens kijken.

 

Wel er vroeg bij zijn want ze vreten echt je hele plant kaal en kruipen zelfs binnenin de vruchten (bv. paprika/tomaten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...