July 29, 201510 yr Hallo, ik heb in Kroatië een peperplantje gekocht. Het zijn kleine pepertjes met allerlei kleuren. Nou vroeg ik me af wanneer ze rijp zijn? Is dat gewoon als ze rood worden? Want er zitten ook paarse bij. Kan iemand me hierbij helpen
July 29, 201510 yr De rode zijn rijp lijkt me zo, onze pepers zijn ook eerst paarsachtig voor ze rood worden.
July 29, 201510 yr Pepers zijn al eetbaar als die nog groen zijn en dan zit er niet zoveel sterkte in.Hoe roder, hoe sterker de pittigheid wordt, en dan zijn ze gelijk rijp en kan je de zaadjes pas voor volgend jaar veilig stellen.Soms laat men de zaadlijsten zitten voor extra pittigheid, ieder zijn meug natuurlijk.gr Mat
July 30, 201510 yr deze pepertjes zijn rijp wanneer ze paars zijnlet maar eens op van groen via rood naar paarsoverigens hoe droger de pepers staan en hoe warmer des te heter worden ze
August 3, 201510 yr Google eens peper "numex" en peper "twilight", dit is er zeker sterk verwant aan. Dit is een variëteit waarvan de pepers verschillende kleuren hebben (paars, rood, geel, etc.).
August 3, 201510 yr deze pepertjes zijn rijp wanneer ze paars zijnlet maar eens op van groen via rood naar paarsoverigens hoe droger de pepers staan en hoe warmer des te heter worden ze Volgens mij gaan die toch wel van groen, paars en dan rood.Rood is pas helemaal rijp, nu kan men de zaad pas veilig sllen om te zaaien, zaad uit paarse zal geen plantjes geven.gr Mat o,dit zijn zeker geen Bolivian Rainbow, die heb ikzelf ook staan, zijn kleine gekleurde kegeltjes.
August 4, 201510 yr Het lijkt de Explosive Ember peper te zijn. Zoek maar eens met deze naam op het Internet; er zijn verschillende foto's van te vinden.
August 4, 201510 yr Die heb ik ook, gaat van paars naar rood. En ze zijn net als andere pepers en paprika's in alle stadia eetbaar.