cedricm Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Momenteel beginnen de tomaten volop te rijpen aan mijn tomatenplant. Volgens de doos van de bordeauxse pap moet je om de 2 weken spuiten met dat spul. Ik spuit nooit op de tomaten, maar soms zijn er natuurlijk wel wat druppels op de tomaat. Moet je even wachten om de tomaten te oogsten of is wassen van de tomaten voldoende? Heb het al opgezocht in boeken en op het internet en vindt er niets van. Dank u wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Ik denk dat de wachttijd 2 weken bedraagt.Kaliumbicarbonaat werkt ook preventief en is volledig onschadelijk.(geen wachttijd)Natriumbicarbonaat (baking soda) werkt ook maar is iets minder effectief.Er zijn planten die niet goed reageren op het Natrium-ion....geen idee hoe tomaten daarop reageren. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts