bekkerspaul Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Alvast bedankt voor ieders hulp. Ik heb een paar beginners-vragen. We hebben 3 kersenboompjes van een paar jaar oud. Gisela 5 onderstam. Bewust gekozen om ze klein te houden en netten er overheen makkelijker te maken.We proberen dus door snoeien mooie kleine en volle boompjes te krijgen van onder de 3m hoog. Ik heb begrepen dat we dan eind augustus weer een vormsnoei kunnen toepassen. De huidige vorm vind ik (nog) niet zo mooi.Vandaar hier de volgende vragen:1. moet ik inderdaad eind augustus snoeien?2. Hoe/waar zal ik ze snoeien? Ik heb hieronder foto's bijgevoegd met de takken ingetekend, om het duidelijker te maken. Zal ik die harttak eruit snoeien? Dat 'toefje' met takken bovenaan levert toch geen serieus mooi gestel op, toch? Quote
Paksoi Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Je zou de uitlopers van DIT jaar ongeveer 2/3 kunnen innemen, uitgaande van klein te houden.De 'krans' onder, zit minder groei in, waarom weg halen, immers je wilt minder groei (klein houden)Verder zou ik net te cosmetisch gaan kijken, zeker niet als het om de vruchten gaat.Ontwikkeling van de kers is belangrijker. Kijk ook waar kortloten ontstaan, laat deze zitten. Quote
bekkerspaul Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Dank je! Ik bedoelde inderdaad niet die krans aan de onderkant weg te snoeien, maar juist de harttak + die krans aan de bovenkant, zodat het een mooie vorm boom wordt.Is dat een idee? En dan ook de takken van die krans aan de onderkant tot 2/3de terugsnoeien? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.