Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kent iemand deze tomaat?


CindyB

Aanbevolen berichten

Aangezien wij bij de start van onze moestuin in mei plantjes hebben gekocht bij de eigenaar van de kas, weet ik niet welk ras it is.

De plant geeft behoorlijk wat trossen, maar ik heb er nog niet een rood zien verkleuren.

Ook blijft het tomaatje wat stevig.

Blijft deze groen en is hij al eetbaar, of moet ik gewoon geduld hebben (alle andere planten gaan als kool en ik blijf oogsten )

2015081810331244941439887391.jpg

2015081810332950271439887402.jpg

2015081810334871491439887415.jpg

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest waarschijnlijke is inderdaad de Green Zebra. Die op de foto zijn nog niet rijp. Ze worden geel met groene strepen als ze rijp zijn en zijn dan heerlijk. Dus laten hangen tot ze gelig zijn. Aan de plant gerijpt is het lekkerst.

http://www.bolster.nl/groenten/vruchtgewassen/tomaat+green+zebra++solanum+lycopersicum+l___

 

Het zou misschien ook nog Tigerella Bicolore kunnen zijn, die beginnen ook zo maar worden rood met oranje strepen.

http://www.bolster.nl/groenten/vruchtgewassen/tomaat+tigerella+bicolore++solanum+lycopersicum+l___

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Tigerella en Green Zebra staan.

Ze staan in m'n serre en het duurde vrij lang voor ze afrijpten...langer dan bij andere rassen.

Ze hebben een vrij dikke pel.

Geduld uitoefenen dus!

De Tigerella vind ik een van de lekkerste soorten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...