Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kent iemand deze tomaat?

CindyB

Recommended Posts

Aangezien wij bij de start van onze moestuin in mei plantjes hebben gekocht bij de eigenaar van de kas, weet ik niet welk ras it is.

De plant geeft behoorlijk wat trossen, maar ik heb er nog niet een rood zien verkleuren.

Ook blijft het tomaatje wat stevig.

Blijft deze groen en is hij al eetbaar, of moet ik gewoon geduld hebben (alle andere planten gaan als kool en ik blijf oogsten )

2015081810331244941439887391.jpg

2015081810332950271439887402.jpg

2015081810334871491439887415.jpg

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Het meest waarschijnlijke is inderdaad de Green Zebra. Die op de foto zijn nog niet rijp. Ze worden geel met groene strepen als ze rijp zijn en zijn dan heerlijk. Dus laten hangen tot ze gelig zijn. Aan de plant gerijpt is het lekkerst.

http://www.bolster.nl/groenten/vruchtgewassen/tomaat+green+zebra++solanum+lycopersicum+l___

Het zou misschien ook nog Tigerella Bicolore kunnen zijn, die beginnen ook zo maar worden rood met oranje strepen.

http://www.bolster.nl/groenten/vruchtgewassen/tomaat+tigerella+bicolore++solanum+lycopersicum+l___

Ik heb de Tigerella en Green Zebra staan.

Ze staan in m'n serre en het duurde vrij lang voor ze afrijpten...langer dan bij andere rassen.

Ze hebben een vrij dikke pel.

Geduld uitoefenen dus!

De Tigerella vind ik een van de lekkerste soorten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!