Stephanie777 Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Na een weekje vakantie was ik blij verrast met zoveel rode tomaten! En de gele natuurlijk, van de Hazel Gold. Ik heb ca 12 verschillende rassen staan en alle heb ik vorig jaar ook gekweekt. Toen vond ik elk tomaatje, van elk ras, een ware smaaksensatie. Zo lekker, zo smaakvol, zo zoet! Maar gisteren heb ik van elke tomaat een stuk geproefd en eerlijk gezegd viel het een beetje tegen. Waterig, smaakloos. Alleen de Coral Queen van Diana was echt lekker. En de kleintjes, van Gardeners Delight. Waar zou dat aan kunnen liggen? Waren mijn verwachtingen te hoog misschien? De kweekomstkandigheden zijn hetzelfde als vorig jaar. Misschien toch nog niet rijp genoeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik denk dat je ze te vroeg geplukt hebt. Er komen nu lekkere warme dagen aan, ik zou het over een weekje nog eens proberen. Zaaizee had gisteren deze link geplaatst bij een ander topic over tomaten, misschien heb jij er ook iets aan http://www.vier.be/demoestuin/videos/wanneer-zijn-tomaten-rijp/69807Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan onrijpe tomaten, de meeste tomaten die in de winkel liggen zijn zwaar onrijp, zelfs als ik bijvoorbeeld Tasty Tom koop, dan laat ik die minstens nog een week maar meestal zelfs nog 2 of 3 weken liggen om op smaak te komen.Mijn eigen tomaten zijn helaas nog lang niet zover (heel laat gezaaid door omstandigheden) en ik hoop op een mooie september zodat ze nog rijp kunnen worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephanie777 Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Dankjewel Jenneke voor je reactie en de link. Ja, ik denk dat dit de meest logische verklaring is. Over een weekje nog eens proeven! Deel je mening volledig trouwens, de harde, niet rijpe winkeltomaten, daar is niks aan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts