Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Maden vreten wortels komkommerplanten aan.


Claudia69

Aanbevolen berichten

Ik had al gemerkt dat een paar van mijn vollegrondkomkommers achterbleven in groei. Op de bladeren zelf niets te vinden. Vandaag hing er eentje compleet slap. Ik heb hem uitgegraven en zag dat de voet ondergronds volledig vol met maden zat. Wie weet om wat voor plaag dit gaat en hoe je dit kan voorkomen of bestrijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze een duidelijke kop heen is het eerder een aardrups,van een vlinder of een engerling van een kever.

Je kunt ze verdrijven bv met een gier van rabarber handmatig kun je bv grootste deel weghalen, hoeveel zaten er bij die komkommerplant ?

 

dit is een mooie site over engerlingen

http://www.biocontrole.nl/website/biocontrole.nsf/0/3B08EA4837E2A14FC12571BC0045731C

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik even googlen op foto's met als tref woord

1 aardrupsen

2 emelten

3 engerlingen

Dan kun je even zelf bekijken of het 1 van deze 3 is geweest, want ik vindt dat zo moeilijk inschatten.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Kan ook een ander vliegje zijn natuurlijk - ik heb in elk geval nog snel wat komkommers bijgezaaid. Ik heb er geen goed oog in. 't Is hier tot nu toe geen fantastisch moestuinjaar gebleken. Alleen de sla, de schorseneren, de wortelpeterselie, de erwtjes en de courgettes groeien zoals het hoort - hout vasthouden - de rest heeft luizen, wormen, schiet op voor het de moeite is, komt slecht op, verwelkt, wordt door duiven opgevreten, ... Maar 't zal misschien nog keren deze zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...