Kleintje75 Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 (edited) Ik heb een enorme struik ontdekt die bomvol hangt met deze bessen Wat zijn het? Is het iets eetbaars, want dan is het plukken geblazen en kan ik er iets van maken, jam, wijn whatever... Edited September 1, 2015 by Guest Quote
aalterse-willy Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Moeilijk te zien op deze foto hoor Kleintje75 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
weknow Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Ik denk een vibernumsoort. Mogelijk een Vibernum Tinus. (Zijn allerlei kweekvormen van) Maar ben niet 100% zeker, zonder ook bloemtrossen te kunnen zien. Er bestaan 100en soorten Vibernum. Slechts enkele hebben bruikbare ( = "eetbare" = niet hetzelfde als echt lekker ) bessen. Andere zijn giftig. Zou ze zelf niet eten. Waarschijnlijk zijn er wel vogels die ze lusten (hoewel ook dat wat wisselt bij Vibernumsoorten). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
windindewilgen Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 rode kornoelje. cornus soort. volgens mij niet eetbaar. in mijn bostuin is het een redelijk hinderlijk onkruid. heb er nog nooit jam van gemaakt. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Bit Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 jawel, zijn wel eetbaar hoor. Best dan wel verwerken in iets, jam, siroop ed. Zo eigenlijk nauwelijks te eten zo bitter als deze zijn, maar niet giftig ofzo. Quote
Kleintje75 Posted September 1, 2015 Author Posted September 1, 2015 Bedankt voor de reacties... Niet echt n aanwinst dus Quote
Recommended Posts