Nynkef Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 Vorig jaar hebben wij in de herfst een paar winterbloemkoolplantjes kunnen kopen, volgens ons bij de Intratuin in H.I. Ambacht. Een prachtige oogst in april! Dit jaar zijn ze er niet en komen ze ook niet is ons verteld Dus ik vroeg mij af of iemand weet waar ik een paar plantjes kan scoren, het gaat echt maar om 4-6 planten. Graag omgeving Rotterdam of via de Moestuinforumdag, daar ben ik ook (even). Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 Moeten dat er zijn voor dit jaar nog? Dat word moeilijk, maar voor volgend jaar kan ik er misschien nog vinden, zal morgen eens gaan zien, dan breng ik die mee naar de MTFD waar ik eventjes zal binnenspringen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nynkef Geplaatst: 6 september 2015 Auteur Geplaatst: 6 september 2015 Als ik ze deze herfst plant is de oogst toch rond april/mei Willy ? Zo ja, als je die hebt, zou ik er graag een paar willen !! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Er staan nu 16 winterbloemkolen in potjes, deze namiddag gaan halen in Poeke, per elentrieke vélo.Zelf heb ik er genoeg staan dus wie er op de MTFD wil hoeft het maar te zeggen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 4x graag Willy ik heb ze nog nooit gehad en wil het wel eens proberen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Zeg madammekes, ge moet u maar 'n beetje weren voor uw beetjes hé.Van als ge me ziet verschijnen komt ge maar gelijk uw plantjes halen.Lang zal ik daar niet zijn hoor want we rijden door naar Duitsland voor enkele dagen verlof.Een paar perziken en druiven zal ik ook wel bij hebben denk ik, of ik moest het vergeten.Tja, 'k word oud hé.Santé zulle. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Alles noteren Willy moet ik ook en ik ben nog enkele jaren jonger Quote
Kim Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Hoi Willy, mocht je er een drietal over hebben, heb ik daar wel oor naar om op de tuin uit te proberen Zoek je zelf nog wat? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Ik zoek niets, geloof ik toch, maar ik zal er in ieder geval meebrengen en de rest neem ik mee naar Duitsland. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nynkef Geplaatst: 13 september 2015 Auteur Geplaatst: 13 september 2015 Ik neem aan dat je dan voor mij ook een paar bloemkoolplantjes hebt Willy ? Geweldig zou dat zijn !!!! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Voor u ben ik ze gaan halen hé Nynkef, maar nu is het gedaan hoor met uitdelen want ik heb er maar 16 in totaal hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
weknow Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Misschien heb je wat aan deze tip, Nynkef? Was gisteren met Velt Nederland op bezoek in overdekte volkstuinen in Nieuwerkerk op een steenworp van Rotterdam.Dit is een link naar het initiatief: http://www.uwvolkstuin.nl/ Een van de services is dat er een heel ruim aanbod aan zaden (van de Bolster) en plantgoed voor een 20 ct. per plantje op zaterdag wordt aangeboden voor wie er een volkstuintje heeft. Het was geen enkel probleem dat ik er als bezoeker ook wat plantjes kocht (bloemkool, romanesco, diverse andijvie, slasoorten, paksoi en nog meer. Totaal een 20-tal soorten/rassen mooie zaailingen, klaar om uit te planten stonden er Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Nynkef Geplaatst: 14 september 2015 Auteur Geplaatst: 14 september 2015 Willy !!!! Ik zal eens kijken Weknow, Nieuwerkerk is idd in de buurt. Dankjewel !! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.