simonvb Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Ik ga volgende maand mijn buitenmuur isoleren en laten bezetten. De druivelaar zal dus tijdelijk weg moeten. Zet ik deze het beste in pot of ergens anders in volle grond aan een stok?Kiwibessen beter in volle grond, denk ik. Quote
windindewilgen Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 hoe lang staat de druif er al? staat hij op eigen wortel of staat hij geent op een onderstam? Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
simonvb Geplaatst: 14 september 2015 Auteur Geplaatst: 14 september 2015 De druivelaar staat er 6 jaren. Is niet geënt maar een eigen genomen stek. Quote
Bit Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 Volgende maand. Kan ik uitgaan van 15 oktober ? Bij vroeg invallende vorst zou het blad dan al ver heen kunnen zijn. Wat ik zou doen : die vroege bladval 'na-bootsen' en op de dag van verplaatsen al het blad er afplukken nadat je de druif fors hebt teruggesnoeid. Dan de druif ruim uitspitten en ergens opkuilen, een beetje luw. En / of op zijn andere plek plaatsen of dat een maand later doen ofzo.Wellicht zal de druif wel 'iets' van nadeel ondervinden, vooral als we een hele zachte oktober hebben, en dat nadeel ligt hem dan in het wat kort afrijpen van het jongste hout. Maar goed; dat snoei je toch weg. Tip : op alle takken welke je snoeit de snoeisnede maken halverwege tussen de knoppen. Behoorlijke stukjes einde laten zitten dus ( snap je m ? ). Dit ivm met mogelijk invriezen en indrogen van de takken in de winter. Quote
simonvb Geplaatst: 15 september 2015 Auteur Geplaatst: 15 september 2015 Oké, zal dat proberen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.